2011. szeptember 1., csütörtök

Tésztával rakott karfiol



Szép nagy karfiolt kaptam 99 centért és a darált husi is akciós volt a boltban. Nem titok szeretem is a rakott egytálételes dolgokat készíteni, a család is vevő rá.
Most rakott karfiolt szándékoztam csinálni de nem a megszokott rizses megoldással, mivel a héten már volt rizs. Így penne tésztával raktam le. Az eredmény: nekem jobban izlik mint a rizses változat.
Kiskorú nem kóstolta (még) mert nekik maradt palacsinta naná, hogy azt választják :D

kb 1.1,20 volt a karfiol amit szépen megtisztítottam és rózsáira szedtem, sós vízben feltettem főni. 10 dkg szalonnát kiolvasztottam és ezen megpirítottam a fél kg darálthúst, sóztam, borsoztam és 2 buci gerezd fokhagymát apróra vágva hozzá adtam.

Közben a durum tésztát is félpuhára főztem.

A tepsi aljába a félig főt leszürt tésztát bele öntöttem erre a piritott saját zsirjára vissza sütött darálthisit, 1 fej vöröshagymát "laskára" vágva majd a főtt leszűrt karfiolt rétegeztem. 2 kis pohár tejfölt kentem rá és enyhén meg sóztam.Kb 2 dl tejszínnel meglocsoltam, beterítettem gouda sajt szeletekkel (itt trappista nincs de ennek az íze ugyan olyan)
Betoltam a sütőbe a sajt pirulásáig.

Naggyon finom :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése