2011. június 30., csütörtök

Tejszínes-ananászos pipiragu


Én személy szerint nagyon szeretem az ananászt. Nyersen, főve, grillezve... bárhogyan. A pipicicivel pedig kimondottan szeretik egymást, a tejszín pedig megpecsételi az ő frigyüket.

Mióta haza jöttem Németországból, enyhe alkotói vállságban szenvedek, annyi minden máson jár az eszem, valahogy a főzés háttérbe szorul. Eszünk.. nem arról van szó, hogy éheztetem a családot, hanem nem készítek új kajákat a megszokott gyorsan valamit elvje alapján összeütök olyat amit mindenki szeret.
Na de ma megembereltem magam, és elkészült ez az étek.
Aki szereti a csirkét, az ananászt és a tejszínt ezt is szereti, és gyorsan el is készül cirka 20 perc és tálalható.

60 dkg pipicicit csíkokra felvágtam, hidegvízzel megmostam. 1 fej vöröshagymát apróra vágtam és olajon üvegesre hevítettem, majd fél fej fokhagymát csak nagyvonalúan összedaraboltam és a hagymához adtam, azt is átpirítottam kicsit. A lecsepegtetett húst rádobtam és fehéredésig hevítettem. Fűszereztem petrezselyem zölddel, oregánóval, bazsalikommal és egy lehelletnyi kakukkfűvel, sót és borsot dobtam rá. Felöntöttem 2 dl vízzel, aki szereti megfelezheti a víz mennyiségét és fehér bort önthet alá 1 dl. Lefedtem és félpuhára pároltam, majd a fedőt levettem és a víz nagy részét elforraltam róla. Ezután felöntöttem fél L főzőtejszínnel, 1 doboz ananász konzervet tettem bele leve nélkül, és beforraltam, besűrűsítettem.
Orsó tésztát főztem ki hozzá...
Nagyon finom lett!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése