2012. május 27., vasárnap

Currys mustáros pulyka a la Tündi


Igazából nem ilyen az igazi currys étel, szaftosabb, ha jól tudom... De én most ezt így szerettem volna elkészíteni. Főként a diétám miatt :), de nem bántam meg, mert nagyon finom lett.
Én nagyon szeretem a curry ízét, de a családomnak még nem mertem prezentálni.
 Na most vettem egy csomag curry port, és gondoltam feldobom a pulyka unalmasságát vele.
Először csak úgy csináltam, hogy volt mellé más is, még a sajtos tejfölösből volt, de kiskorú megkóstolta, és annyira ízlett neki, hogy  felbátorodtam és a többiek elé is mertem tenni.
Ez a fűszer már minden nagyobb áruházban beszerezhető, és tényleg finom pikáns az íze, izgalmas lesz tőle az étel.

Fél kg pulyka mellet csíkokra vágtam... 1 ek curry porral megszórtam, jól átforgattam vele, sóztam, borsoztam és 2 gerezd fokhagymát zúztam rá 3 ek olíva olajjal meglocsoltam. Fedővel záródó dobozba tettem, és 1 órát a hűtőben pihentettem, de ha egész éjjel pihen az még jobb.
Serpenyőt felforrósítottam és a húst bele tettem. Fehéredésig hevítettem, majd 1 dl vízzel felöntöttem. Addig főztem míg ezt a vizet el nem főtte. Megnéztem mennyire puha, ha még nem érezzük annak akkor fél decit öntsünk még rá mindaddig ismételve, míg kellően meg nem puhul. Nekem nem kellett többet öntenem, fiatal pulykát kaptam.
Nagyon kevéske olajat öntöttem még rá, és 1 ek mustárt kevertem bele, átpirítottam a húsokat.
 Srácoknak sült krumplit sütöttem mellé, én ezt is salátával ettem.

Milyen lett? Elég ha az mondom egy falat nem került kidobásra ;)


6 megjegyzés:

  1. Ez is nagyon finom ebéd, szívesen ennék Veled minden nap!! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg diétás étek! A curry-vel kissé hadi lábon állok, néha bejön egy-egy ételben néha nem...Megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen adtam volna Neked is belőle, hogy meg kóstolhasd, igazán nem volt vad curry íze, de azért lehetett érezni. Kellemesen pikáns volt, szóval finom.

      Törlés
  3. Nagyon szeretem a curry-t, nagy mennyiségben is hasznélom. Ez is igazán szuper étel, nagyon finomakat készítesz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem, de eddig nem mertem vele főzni, viszont a mostani tapasztalatom azt mutatta, hogy már használhatom. Igaz csak óvatosan, de bevezetem az étrendünkbe. Köszönöm Trollanyu igazán jól esik!

      Törlés