2014. június 14., szombat

Ikejjjás Svéd mandulatorta.

 Nem járunk túl sűrűn az IKEA-ba de ha ott vagyunk tuti, hogy egy ilyen szeletke tortát a    magunkévá teszünk
Rá kerestem a neten és rá kellett jönnöm, hogy bizony kevés hozzávalóból el lehet készíteni. Bár legközelebb a krémbe teszek némi kötő anyagot, hogy kissé sűrűbb legyen, pl 1 ek keményítőt vagy vanília pudingot, mert így nekem noha teljesen ki hűtöttem mégis kifolyt a tortából. De így is jutott még a tetejére annyi, hogy nem lett száraz a süti.
Ezt a receptet a Kifőztük magazinból választottam.

Egy 26 os formát kivajaztam és meghintettem liszttel ( már csak azért mert nem volt itthon sütőpapírom, mostanában többször használatos szilikon lapot használok). A sütőt elő melegítettem 190 fokra.

Szétválasztottam 4 tojást. a fehérjét egy csipet sóval elkezdtem felverni. Közben hozzá adagoltam 15 dkg barna cukrot. A végén lazán óvatosan a habhoz kevertem 25 dkg darált mandulát. Bele simítottam a torta formába és 25 percre betoltam a sütőbe. Lehet másnak kell 30 -35 perc is az én sütőm legkeveréssel ennyi idő alatt megsütötte. Tűpróbával ellenőrizd!
Kihűtöttem....

Közben míg sült a tészta elkészítettem a krémet.
A 4 tojás sárgáját kikevertem 6 dkg cukorral, és 1,5 dl tejszínnel. Felfőztem. Addig kell összemelegíteni őket míg a krém elkezd sűrűsödni, de nem szabad, hogy felforrjon, mert akkor kicsapódik a tojás és édes omlettünk lesz belőle.
Még melegen bele kockázunk 20 dkg vajat,simára keverjük, és így hűtjük ki a masszát. Na és akkor a felfőzés folyamán fogok hozzá adni egy kis sűrítő anyagot, mert sűrűsödött ugyan a cuccom, de talán túl óvatos voltam és kissé híg maradt.

Mikor a tészta és a krém is kihűlt a lapot ketté vágtam és betöltöttem. Láttam, már, hogy híg lesz így a torta karikát gyorsan köré tettem. Így vontam be a tetejét is. 5 dkg száraz serpenyőben pirított mandula forgácsot szórtam a tetejére és bedugtam a hűtőbe abban reménykedve, hogy a vaj meg dermed még az előtt, hogy az összes krém a hűtőben kötne ki.
2-3 óra múlva kíváncsian vágtam meg. Nagyon finom lett :D

1 megjegyzés:

  1. Kedves Tündér!
    A recept valószínűleg jó, de a helyesírást még egy kicsit csiszolni kellene (igekötős igék, vesszők, stb.).

    VálaszTörlés