2017. március 16., csütörtök

Fit citromos túró torta ( low carb)

Március 15.-e ünnep... Nekem duplán. Ugyanis ezen a napon láttam meg a napvilágot.... Na, de milyen a szülinap torta nélkül? Viszont, a cukros, fehér liszteset nem eszem meg, a családomtól meg mégsem várhattam el, hogy erre, az álltaluk ismeretlen útra kényszerüljenek, és vért izzadva megpróbáljanak nekem valami tortát eszközölni. Tehát magamtól nekem elkészült életem legfinomabb tortája, ami nem mellesleg diétás. Úgy érzem ha elöbb nem, húsvétkor megismétlem :D
A receptet egy fogyis csoportban láttam, ott tekercsként volt jelen. Én kissé átalakítottam...

Hozávalók:

  A tésztához:

  • 4 db tojás
  • 4 ek víz
  • 2 ek eritrit
  • 4 ek zabpehelyliszt ( zabpehelyből daráltam)
  • 1 kk sütőpor
  • 1 ek cukrozatlan holland kakaó
  • 1 csipet só
 Túrókrém:

  • 250 g túró ( német krémesből csináltam)
  • 150 g natúr joghurt
  • 2 ek eritrit
  • 1,5 ek porrá őrölt utifűmaghéj ( vagy 1-2 kanál aprószemű zabpehely)
  • 1 citrom reszelt héja és leve
Elkészítés:

A tojások sárgáját az eritrittel habosra keverjük, majd hozzá adjuk a vizet. A sütőport és a kakaóport a zabpehelyliszttel elkeverjük és a tojásos léhez adjuk, alaposan kikeverjük csomó mentesre. A fehérjéből a só hozzáadásával kemény habot verünk, és ezt óvatosan a tészta másik felébe forgatjuk, vigyázva ne nagyon törjük a habot. 
Sütőpapíros, vagy vajazott lisztezett kapcsos torta formába töltöttem ( az amibe sütöttem 23 as), és 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem. Tűpróba szükséges!
Amíg sült elkészítettem a krémet: 
Nem volt vele semmi macera egészen egyszerűen minden hozzávalót összekevertem, és 10-15 a tészta kisüléséig félre tettem. Ezalatt az utifűmaghéj szépen megszívta magát és besűrítette a krémet.
Amikor kisült a tészta egy picit hagytam hűlni , levettem róla a karimát, de a krém miatt vissza raktam. belekanalaztam a krémet elsimítottam és betettem a hűtőbe. Tálalás elött 40%- os protein csokiforgáccsal díszítettem ( reszelővel reszeltem rá a csokiszeletből)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése