2011. március 7., hétfő

Inteligens krémes


Tegnap a vendégeknek még készült ez a desszert is. Végig izgultam nemám meghülyül, de átment az IQ teszten. Szépen szétváltak a dolgok ahogyan kell. Ízben őszintén szólva nemerre számítottam, mert nagyon hajaz a rizsfelfujtra csak a rizs hiányzik belőle. Kényszert érzek készíteni hozzá vanília sodót :D De nem teszem...
Amikor szervíroztam ugye kérdezték ez mi, mi a neve, és rögtön a következő kérdés "mitől inteligens". Mondom mert tudja, hogy neki krémesnek kell lenni:D
Kiskorú nagyon szívesen sagített az elkészítési műveletben, annak ellenére,hogy baromira fél a robottól.

Első lépésként elment 8 tojás pancsizni, jó alaposan lemostuk őket. Aztán szét választottam a sárgáját a fehérjétől, amit kemény habbá vertem. A sárgájába bele kevertem 30 dkg cukrot, 15 dkg margarint, és 6 csomag vaníliás cukrot. Jó alaposan kidkutyultam a robival, és ekkor jött a kiskorú aki a 10 kanál lisztet (segítséggel) apránként a masszába lapátolta, miközben a gép dolgozott. Nagy szó mert mint mondtam fél tőle. De még az 1 liter tejet is segített bele önteni... Belekevertem ebbe a tejes löttybe a fehérjét, és tepsibe öntöttem. Hideg!! sütőbe toltam és 20 percig maxigázon sütöttem, utána pedig egy és egynegyed órán keresztül takarékon.
Nem túl bonyolult az elkészítése, nem is rossz, de az Ilike féle krémesnek szalutálva jelenthet.

1 megjegyzés:

  1. Intelligens krémest én is sütöttem, sőt, két félét is, de egyik se sikerült. Nem tudom mi lehetett a baj. Az 1 liter tejtől a sárgájás massza annyira híg lett, mint a víz, és abban a keményre vert fehérje-habot nem tudtam elkeverni, így a hab úszott a többi cucc tetején, és jól megégett:( Másodszor nem égett meg annyira, de az alja ugyan olyan szappanos maradt, csak a krém volt finom a közepén, az alja ment a kukába. Még jü, hogy nem akkor csináltam, amikor vendégeket vártunk. De biztos nem a krémes IQ-jával volt gond, hanem az enyémmel van:(

    VálaszTörlés