2011. május 18., szerda

Sült csirkecomb petrezselymes újburgonyával



Nah meg írom mégegyszer azt a posztot amit már délelött egyszer megírtam , de elszállt és sehol nincs. Nem mondom, hogy nem durrant szét az agyam tőle, de most tanultam és eztán csinálok biztonsági mentést.

Na szóval akkor megpróbálom ismét összeszedni a gondolataim...
Most rendhagyó módon a köretet is leírom mert ugye ahány ház annyi szokás és a petrezselymes krumplit is annyiféle képen készítik. Nagyon sokáig én is a hagyományos módon készítettem, víz és olaj alá aztán ha lesül a víz rásütni. De! sosem sikerült igazán jól, mert vagy kemény maradt vagy szétfőtt és püréhez hasonlatos volt és imitt amott felfedezhető volt benne a krumpli. De mostanra rájöttem , hogy csináljam,hogy az jó legyen nekünk.

A csirkecombot amikor Dávid megszületett segéd eszközzel csináltam amolyan zacsiba bedob főszer rászór és egy óra múlva lehet enni. Mostanra ezt elhagytam, és hagyományos módon sütöm, bár mégsem a megszokott módon.
Nem vagyok álszent, vagyis nem szeretnék az lenni ezért nem relytem véka alá, hogy néha még azért alkalmazok zacskós kaját pl: bolognaihoz, és a rakott húsos rizshez. Ezt a kettőt még nem sikerült kiváltanom és jól jön ha épp nem sok időm van a főzésre, vagy "álkotói válságba kerülök".

Na de kanyarodjunk vissza a sülthúshoz:

5 egész csirkecombot megmostam és az izületnél ketté vágtam. A bőrt lehúztam és félre tettem. Sót, borsot, fokhagymasót, petrezselymet(szárított), majorannát(szárított), és egy leheletnyi kakukkfüvet szórtam mind két oldalár a húsdaraboknak. Most került elő a bőr és a réseket kitöltöttem vele. Ugyanis saját zsírjában sül és csak minimális olajat öntök alá a végén ha muszáj.

Alufóliával lefedtem és éjszakára a hűtőbe tettem. Sütés előtt a már elkészült húslevesből(ha ez nincs jó a víz is kb 2 dl) rákanalaztam 2 merőkanálnyit visszafedtem a fóliával és betoltam a már begyújtott sütőbe. 40 perc elteltével ellenőriztem eléggé megpuhult e (ha nem akkor tovább pároljuk fólia alatt és még egy kis levet öntünk alá ha elfőtte volna, majd fólia nélkül visszatolom még pirulni, szép aranybarnára sütöm mind két oldalát.

Ha szükséges akkor most pótolom a zsiradékot egy pici olajjal, sütés közben.
Nálunk a fiúk nagyon szeretik így...
Aztán ki-ki döntse el melyik az egészségesebb a zacskós poros "omjosz" zsírnélküli vagy a csirkezsírban sült szárított zöldfűszeres.

Akkor essen szó a petrezselymes krumpliról is.
1,5 kg újkrumplit beáztattam 1 órára hideg vízbe és kihullott a fél hajam mire levakargattam őket.

Négybe vágtam, de ha tényleg kicsi amolyan parázs krumpli akkor nem is kel elvágni. Sós vízben puhára főztem , de nem annyira, hogy szétesős legyen.
Leszűrtem és tűzálló tálba borítottam, meglocsoltam olajjal, frissen aprított petrezselyem zölddel megszórtam és a csirke után a még forró sütőbe toltam kb fél órára. Fél időben egyszer átkavartam. Így lesz számunkra tökéletes...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése