2011. november 4., péntek

Borsófőzelék, tükör tojás


Dávidkám ma nem volt hajlandó reggel kimozdulni a lakásból. Hiába mondtam neki menni kell vásárolni, lehet nem voltam elég meg győző, hiszen nekem sem volt kedvem kidugni az orromat.
Ezért az itthon fellelhetőkből készítettem ebédet a már meglévő húsgombóc leves mellé.

Meg kell , hogy mondjam életem egyik legfinomabb főzelékét rittyentettem össze.
Mert ugye a főzelék amilyen egyszerű olyan nehéz igazán jót készíteni. Nekem sem mindig sikerül sokszor próbálkozom különbözőképpen készíteni, de valahogy sosem az igazi. Ma viszont olyan lett amilyennek lennie kell, ezért muszáj le is írnom. :D

1 fej vöröshagymát felkockáztam és kis olajon megdinszteltem. Rádobtam fél kg zöldborsót és átforgattam a hagymával. Felöntöttem vízzel és tejjel fele, fele arányban, annyival, hogy ellepje a borsót. leveskockával és 2 evőkanálnyi cukorral ízesítettem. Amikor a borsó puha lett kikevertem egy pohár tejfölt 3 evőkanálnyi liszttel és hőkiegyenlítés után (szedtem 1-2 merőkanálnyi főzőlevet a tejfölre amivel átkevertem) hozzá adtam a borsóhoz. 5 percig még főztem, forraltam ügyelve, hogy ne égjen le majd petrezselyem zölddel és 2 kisebb gerezd zúzott fokhagymával utána fűszereztem.

Tudom nem éppen hagyományos összetevőkkel készült de finom, pikáns íze lett, nekünk nagyon bejött. Nagyfiam, közölte: Anya istennő vagy ez a legfinomabb borsófőzi amit valaha ettem. Na az én májam meg akkora lett erre hogy kidudorodik a hasamból :D

2 megjegyzés:

  1. Isteni ez a főzelék, nem csoda, hogy ízlett a nagy fiadnak.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dicséretet, el is fogyott az utolsó borsószemig :D

    VálaszTörlés