2011. december 30., péntek

Kakaós és fahéjas csiga


Meg kívántam a csigát.... Na nem azt a házát cipelő csúszó-mászót, hanem azt a csokisat, finom foszlósat.
Ezért tegnap este hirtelen felindulásból sütöttem is. Sajnos nem vagyok elég elszánt a leveles tészta készítéséhez és azt ugye hirtelen felindulásból sem lehet elkövetni, ezért vajas kelt tésztából készült. Az eredmény fantasztikus lett. Nagyon ízlett mindenkinek, még a házi pékem is bólogatott, hogy finom, nem talált, (vagy nem akart ) benne kivetni valót.

Most is robi volt a segítségemre. A táljába tettem 50 dkg lisztet. 2 dkg élesztőt fél dl langyos tejben felfuttattam.
A lisztbe ütöttem 1 egész tojást és egynek a sárgáját, 3 ek cukrot szórtam még hozzá, valamint egy csipet sót. Majd hozzá adtam a felfuttatott élesztős tejet. Tejből még 2 dl került hozzá és alaposan ki dagasztattam robival. 8 dkg vajat felolvasztottam és apránként a tésztához adtam, minden egyes adagot alaposan eldolgoztatva.
A dagasztás befejeztével kelesztő tálba tettem át a tésztát és langyos helyen duplájára kelesztettem.

Ezután ketté vettem a tésztát és lisztezett felületen át dolgoztam. Majd kb fél cm vastagra de lehet kissé vékonyabbra is kinyújtottam, és olvasztott vajjal alaposan megkentem. Ezután cukrozatlan kakaóport szitáltam rá, úgy,h a tésztából semmi se látszódjon ki. Ezután a porcukor került rá szitával, annyi hogy a kakaó eltűnjön alatta.

Feltekertem, 2 ujjnyira felszeleteltem és vajazott lemezre fektettem őket.

Tenyeremmel kissé lenyomtam.20 percet pihentek a lemezen. 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt szépen megsütöttem őket.
Sütés végeztével forró tejjel meglocsoltam mindet, amiben vaníliás cukrot oldottam fel.


A fahéjas ugyan így készült annyi kivétellel, hogy kakaó helyett ugye fahéjjal szórtam meg ;)


5 megjegyzés:

  1. Gusztára sikerült nagyon:)Ezek állandó kedvencek nálunk is:) Mindig kakaós és fahéjas készül, kakaós a gyerekeknek, fahéjas a páromnak:)
    Boldog Új Esztendőt kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés
  2. Kívánok Neked Boldog Új Évet!!!

    VálaszTörlés
  3. Most már én is megkívántam ezek láttán! :) Boldog Új Évet! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépségesek ezek a csigák!!

    Boldog Új Évet Kívánok!!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm! És én is viszont kívánok mindenkinek minden jót az elkövetkezendő évben!!

    VálaszTörlés