2012. január 2., hétfő

Virslis papucs


Ezt a receptet még "fiatalasszony" koromban kaptam anyósomtól. Egyik szilveszterre együtt készítettük el, és azóta minden szilveszterre és csak szilveszterre készül nálam. Most is így történt...
Szombaton délután megsütöttem, de vasárnap délután már el is fogyott. Nagyon kapós rágcsálni való az már szent, és elsőszülöttem egyik kedvence.
Meg lehet csinálni kész leveles tésztából is , de a saját készítésű tésztával sokkal finomabb

Tehát:
Fél dl tejben felfuttattam 3 dkg élesztőt, 50 dkg lisztet kimértem és a robi táljába tettem, 2 tojás sárgáját adtam hozzá, a fehérjét félre tettem , később szükség lesz rá. 2 kávéskanál só kell bele...
1 pohár tejfölt tettem még bele és 25 dkg vajat, valamint az élesztős tejet. Kidolgoztattam a géppel, és fél órát pihentettem.
Ezalatt megpucoltam a virsliket, kb 5-6 párat, és ezeket hosszában elvágtam majd keresztben 3 felé. 10 dkg sajtot lereszeltem és a fehérjéket habbá vertem.

A tésztát lisztezett felületen 3-4 mm vastagra vagyis vékonyra nyújtottam. Kis kockákra felvágtam pizzavágóval, (kb 3x3 cm) Keresztbe sarkosra tettem a virslit, és az egyik sarkot ráhajtottam, majd a másikat erre és jól össze nyomkodtam. Az illesztésnél tojáshabbal bekentem és sajtba mártottam (volt amelyiknek segítettem mert nem ragadt rá elég :D )


Enyhén vajas lemezre fektettem őket és 10-15 percet pihentettem őket. Ezalatt a sütőt elő melegítettem 180 fokra. Addig sütöttem míg szép színt nem kapott.

Ebből a mennyiségből nekem 3 lemezzel lett.

Idén követtem el egy kis hibát, de te ne tedd ezért felhívom a figyelmedet rá.
Az első lemez még nekem is gyönyörű lett, de a másodiknál már többet pihent és így az illesztés meglazult, így sütés közben szétnyilt. Ezért mielőtt betolod a 2 és 3 lemezt kicsit nyomkodd össze megint a tésztát, így nem jársz úgy mint én...


5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, ilyen papucs formmában még nem készítettem, de jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Trollanyu! Próbáld majd ki ezt a receptet is, csalódni nem fogsz benne az biztos ;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyes kis "lábbelik"! Biztos finom volt! Jó kis recept, elraktározom magamnak! Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták, olyan kis harapni valóak. Eddig mindig leveles tésztába csavart virslit sütöttem, de én is viszem a receptet, és sort kerítek rá.

    VálaszTörlés
  5. Jajj de örülök Gizike, hogy Neked is tudtam én adni :D
    Fogyasszátok egészséggel ha elkészíted. Szerinetm nem fogod megbánni.

    VálaszTörlés