2012. április 16., hétfő

Csokis tejszínes Máriós torta



Dávidkámnak szombaton tartottuk a 3. szülinapját és erre az alkalomra ő ezt a tortát választotta. Vagyis csak az íz volt amit ő választott ki.
Idén is mint tavaly ostyával csináltam a tortát, én nem vagyok olyan ügyes, hogy magam fessem...

Ennek a tortának a tésztáját tudta, hogy vastagabbra kell csinálnom, mert Dávid nem szereti ha olyan sok a krém ő inkább a piskótát szereti. Ezért nem a klasszikus 6-6-6 os tésztát csináltam, hanem egy olajos piskótát, így kerülve el, hogy fojtós legyen a tészta.

Így 6 tojásból 20 dkg cukorból, 24 dkg lisztből és 7 ek olajból készítettem el a tésztámat, amit aztán gáztepsiben sütöttem meg.

Tojásokat szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval elkezdtem felverni, lassan adagoltam a cukrot, majd amikor ez megvolt a tojások sárgáját is egyenként hozzá kevertem, kanalanként az olajat is lassan hozzá csurgattam, miközben folytatta a felverést.
Ezután elvettem robitól a cuccot és a lisztet amiben fél zacsi sütőport elkevertem apránként hozzá szitáltam és bele forgattam egy spatulával.
A sütőt közben elő melegítettem 180 fokra, tepsibe sütőpapírt tettem és a masszát bele simítottam. Légkeveréssel 20 perc alatt szépen megsütöttem, tűpróbával ellenőriztem.

Na és akkor... péntek 13 nekem nem szokott szerencsétlen lenni.. Most kicsit mégis az voltam. Lévén már pénteken elkészítettem a tortát, hogy kipihenje magát...
Szóval a tészta gyönyörű lett a papír is nagyon szépen elvált. De amikor szerettem volna a rácsra tenni ahol hűteni szándékoztam eltörött a kezemben :(
Így kénytelen voltam a tésztával trükközni.. Szerettem volna még keresztbe ketté vágni a lapot, de így már nem tudtam... De nem is volt baj, kiskorúnak így ízlett nagyon, hogy valóban vastag tésztája lett.

Pár órát hagytam a tésztát pihenni, majd elkészítettem a végtelenül egyszerű krémet.:
3 zacsi főzés nélküli pudingport bele öntöttem robi táljába és a habverő kart véve elő először 1 dl tejet öntöttem rá amivel csomó mentesen elkevertem a port. Majd felöntöttem 6 dl tejszínnel és magas fokozaton felvertem vele a tejszínt. Több tejet is tehettem volna hozzá mostmár tudom, mert kissé masszív lett a krémem.
Betöltöttem a torta lapjait és kívülről is megkentem. Majd hűtőbe tettem, hogy meghúzzon a krém.
Szombaton délelőtt 2 dl tejszínt felvertem és bevontam a torta oldalát. Majd elő vettem a megrendelt ostyalapot és a tetejére rá helyeztem, szépen elsimítottam, a szélét csillagcsöves nyomózsákba töltött tejszín habbal "lezártam". Oldalát mogyorós kavics cukorkával kiraktam.

Na és akkor elkezdtem izgulni, mert a tejszín kissé megolvadt és a cukrok elkezdtek lepotyorászni. Így gyorsan hűtőbe dugtam, sűrűn fohászkodva bárkihez aki rajta tartja a kavicsokat, addig amíg átadom a tortát.
Szerencsére imám meghallgatásra talált :D

A szokásos Halász Jutka számot énekeltük az ünnepeltnek aki nagyon meg lepődött és majdnem elsírta magát. Én nem csak majdnem :) Potyogtak a könnyeim...Most is könnyek tódulnak a szemembe, ha csak rágondolok a tekintetére, meglepett kis arcocskájára és az örömre, hogy Máriós tortája van.
Nagyon örült a Máriós tortának!
Hát ennyi. Nem túl tökéletes, de nagyon nagy szeretettel készült torta aminek az ünnepelt maximálisan örült,és ez a lényeg...





Segítettem neki tortát vágni:


Az ajándék:

2 megjegyzés:

  1. Isten éltesse ezt a tündér fiúcskát! Boldog szülinapot neki! :o)

    VálaszTörlés
  2. De édes a kisfiad!!! Boldog születésnapot kívánok Neki! Tündéri ;D tortát csináltál!! :)

    VálaszTörlés