2012. június 6., szerda

Csokis mogyorós zabpelyheskeksz és Blogkostoló 3


Tegnap olyan éhség tört rám, hogy komolyan megijedtem, itt a vége, nem tudom tovább tartani a diétámat. De aztán erőt vettem magamon!!
Keresgéltem Tortafüggő Marisznál, valai finomat amit a Blogkostoló 3. fordulójára elkészíthetnék. Ugyanis most ebben a fordulóban Fortuna Őt szánta nekem, az Ő blogjából kell valamit készítenem

Aztán megtaláltam azt amire én most vágyom, valamire ami most épp nekem való. Marisz által készített Zabpelyhes kekszet választottam, mind az én farkas éhségem csillapítójaként, mind pedig a játékra elkészítendő étekként.
Kis változtatásokat azért eszközöltem, lévén mi nem szeretjük a mazsolát ezért durvára tört török mogyoró került bele, és én fehér liszttel csináltam. Valamint szaggattam, hogy egyforma kekszeket kapjak.

Érdekes, hogy a csillapíthatatlan éhségem már azzal enyhült, hogy az a tudat megvolt magamnak készítek valami finomságot. Így uzsonnára már meg is volt ,és egy fél pohár tejjel 3 darabkát elmajszoltam, tökéletesen elégedett voltam az  eredménnyel :D

15 dkg lisztet és 15 dkg zabpelyhet (amit és késes aprítóval még egy kicsit megdolgoztam apróbb legyen) és fél cs sütőport egy tálban összekevertem, és hozzá adtam 5 dkg durvára tört mogyorót. Egy másikban 8 dkg puha vajat kikevertem 1 egész tojással, és 3 ek mézzel Narancs helyett citromhélyat reszeltem bele egy keveset. Ezután a két anyagot összeöntöttem, és 5 dkg apróra darabolt csokit is bele tettem , gyorsan össze dolgoztam.
Sütőt előmelegítettem 180 fokra, tepsibe sütőpapírt tettem...
A tésztát vékonyra úgy 3 mm vastagra nyújtottam, na jó túlzás hogy nyújtottam, sokkal inkább nyomkodtam :D, de rá tudtam bírni, hogy kilapuljon. Ezután kis pohárral,( kb 5 cm átmérőjűvel) kiszaggattam, és a sütőpapíros lemezre tettem.
Betoltam a sütőbe és 12-15 perc alatt megsütöttem őket.
 Rácson hűtöttem és sütis dobozba pakoltam kihűlés után.  Majd elégedetten meguzsiztam belőle :D

Nekem nagyon ízlik, biztosan máskor is elkészítem majd... Köszönöm Marisz, hogy megcsináltad és feltetted a blogodba így az éhhaláltól mentettél meg :D

 37 db keksz lett ebből a mennyiségből így nekem......

9 megjegyzés:

  1. Tündi, ez szuperül kiválasztottad, finom és egészséges, így még nasizni is tudtál:) A fogyókúrában nekem sosem az éhség a bajom, mert a szervezet beáll a kisebb adagokra, hanem az, hogy valami eszedbe jut, megkívánod és nem tudod kiverni a fejedből:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Valóban nasi és jó kis laktatós uzsonna vált belőle és még van bőven.
      Velem most ilyesmi nem nagyon van, hogy megkívánok valamit, sokkal inkább nem tudom mit főzzek a srácoknak, merthogy semmit nem kívánok... De ez a tegnapi éhségroham ijesztő volt..., de most fel vagyok fegyverkezve ellene jó kis zabpelyhes kekszekkel :D

      Törlés
  2. Nagyon ötletesen megoldottad az éhhalál elleni küzdelmedet.:))) Gratulálok a kitartásodhoz, és a leadott kilókhoz. A kekszek nagyon finomak lehetnek, és jó hogy van még tartalék, így bármikor Rád törne az éhség, csak elő kell venned és pár darabot elmajszolhatsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Szerencsére azóta nem tört rám ilyen rémség, de fel vagyok fegyverkezve minden eshetőségre :D

      Törlés
  3. Na látod, aki keres, talál! :D Csak gratulálni tudok, csak így tovább!
    Én nagyon le vagyok maradva a játékkal... :/

    VálaszTörlés
  4. Nekem is ezek a kekszek a legjobbak, mert nem eszem túl magam, és könnyebb mértéket tartani. Ügyes vagy és a keksz is nagyon finom lehet, azt hiszem kéne is ilyet sütnöm!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! Csak biztatni tudlak az elkészítésében ;)

      Törlés
  5. Tünde, örülök, hogy ilyen jól sikerült a kiválasztott zabpelyhes keksz, és még a diétáddal is egyezik!
    Az érdem a tiéd,ügyes háziasszony van, ez látszik a blogodon is.

    VálaszTörlés