2012. július 3., kedd

Mákos rácsos...


Amikor ez a pite készült nagyon kívántam a mákot. Ne is igazán a süti az ami... hanem a mák. Májusi rövidke otthon tartózkodásunk alkalmával beszereztem egy kávé darálót, meg kell jegyeznem fele annyiért mint amennyiért itt kaptam volna. Na de ez most már lényegtelen, van darálóm, így tudtam sütni finom mákos sütikét.
Annak ellenére, hogy borzasztóan kívántam a mákos sütit, csak keveset ettem belőle, nem akartam a diétámat agyon csapni. Inkább kicsit átvágtam magam... Kisebb kockákat vágtam belőle, úgy 3-2 jó nagy falatnyit, és ebből ettem meg 2-3 darabot picike falatokban. :D Így az a hatás volt mintha hú de milyen sokat ettem volna, pedig kb egy normális szeletnyi volt az egész.
Mindegy is, hogy hogyan, de kielégítettem mák iránti vágyamat, ami nem jelenti azt, hogy most nem tudnék enni megint. Mer, hogy ezt már nem most követtem el... Zolcsi buszsofőrének szoktunk vinni alkalom adtán sütit, ennek kimondottan nagyon örült, mert nagyon szereti a mákot, és ez a süti aztán igazán mákos lett ;)

Először a tésztát állítottam össze:
40 dkg lisztet összekevertem fél cs sütőporral és elmorzsoltam 20 dkg vajjal. Összekevertem még 10 dkg cukorral, és 1 cs  vaníliás cukorral, rádobtam 1 csipet sót. Bele ütöttem 2 tojás sárgáját, és 2 ek tejfölt adtam még hozzá lazítás képen, majd gyorsan összeállítottam a tésztát. Folpakkal lefedve betettem a hűtőbe...

Következett a töltelék:

35 dkg mákot daráltam, 20 dkg cukorral... Egy edénybe szórtam, ráreszeltem 1 citrom megmosott héját, 1 vaníliás cukrot adtam hozzá, s felöntöttem 4 dl tejjel. Elkezdtem felfőzni az egészet, majd 3 evőkanál eper lekvárt adtam még hozzá és jó alaposan össze főztem, de vigyázva ne főzzem túl. Egy sűrű, de még kenhető állagú masszát kell kapni. Hagytam kissé hűlni, közben felvertem a tojások fehérjét 1 cs sóval, majd a langyosra hűlt mákba forgattam.

A tésztát ketté vettem, a 2/3- át kinyújtottam és a kivajazott tepsibe fektettem. 35X 25 ös tepsit használtam...
A masszát bele öntöttem, majd a megmaradt 1/3 tésztát is kinyújtottam vékonyra, téglalap alakúra és egy pizzavágó segítségével 1 cm es csíkokra felvágtam. Ezzel rácsoztam be a süti tetejét.

Sütőt előmelegítettem 180 fokra, a rácsokat lekentem felvert tojás sárgájával. Kb 40 perc alatt légkeverésen szép arany barnára sütöttem...

 Tepsiben hagytam kihűlni...
Nagyon finom, csupa mák sütike lett ;)

13 megjegyzés:

  1. Ajjaj! Érzem, hogy gyengülök!!! Még szerencse, hogy nincs itthon mák. Nekem mekkora mákom van! :-)) Nem kell bűnbe esnem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gionetta, nekem nincs mákom, mert van mákom, és hidd el miközben írtam be a posztot ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy neki álljak megcsinálni. Szinte az ízét is érezni véltem a számba... De erős vagyok és ellenállok ;)

      Törlés
  2. Szépséges és finomságos. Imádom a mákos sütiket (én is:))!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella ez egy tényleg igazán mákos sütike ;)

      Törlés
  3. Szia Tündi!

    Én is életmódot váltottam másfél hete, sok zöldség, gyümölcs, husika:), reggelire két vékony szelet tönköly toast kenyér, szalámival és a kávém korty tejjel, édesítővel és rendszeres mozgás. Már szemmel látható az eredmény, pedig kevés idő telt el...Mivel mindennap eszem gyümit, nem kívánom az édességet, pedig ez nem volt mindig így...
    Csak egy ötlet, ha édességet kívánsz ( éppen tegnap teszteltem :): konzerv kókusztejben jól elkeversz 2 púpos evőkanál kakaót ( én hollandot )2 evőkanál mézet, vagy édesítőt. Beteszed a hűtőbe és néhány óra türelmes várakozás után csodálatosan sűrű állagú, finomságos "csokikrém" a jutalom. Pohárkrémként is kiválóan megállja a helyét. Ha gondolod, próbáld ki!
    További sikereket és kitartást mindkettőnknek! :)))
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Judit!
      Köszönöm az ötletet... Sok sikert és kitartást kívánok ! Mennyi az amennyi lement és mennyit szeretnél még leadni, ha nem indiszkrét a kérdésem :D ? Tönköly helyett én rozskenyeret eszem 1 szeletet reggel és egyet este, ha úgy adódik.
      Üdv:Tündi

      Törlés
    2. Persze, válaszolok, de inkább privátban.
      Kaphatnék egy mail címet? Nem találom az oldaladon...
      Szép estét!
      Judit

      Törlés
  4. Ó, bocsi, figyelmetlen voltam. Már látom a címed. :D
    Holnap elfoglalt leszek, nem tudom mennyi szabadidőm lesz, de holnapután írok.
    Judit

    VálaszTörlés
  5. Engem fogyi közben a te zabpelyhes sütid mentett meg :)
    Olvasom a blogod kb. négy hónapja, nagyon jó!
    Drukkolok a fogyihoz is, sorstárs!
    Én kb. hat-hét kg minuszban vagyok az elmúlt hónapokban, és élvezem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kriszta!
      Örülök neki, hogy megmenthettem az életedet :D, annak szintúgy örülök, hogy olvasod a blogom, és velem együtt fogysz. Már csak érted, értetek sem fogom feladni és igyekszem nektek is erőt adni, mint ahogyan azt teszik azok akiket én olvasok, és példaként állítottam magam elé. A 6-7 kg mínusz teljesen jó, tudom mit értesz azon, hogy élvezed ;) Én 10 kilót adtam eddig le, és érezhető a különbség, az emberek és köztük a férjem is egészen más szemmel néz rám ;) Kitartást Neked és nekem is valamint mindenki másnak aki velünk csinálja, de az ismeretlenség homályába burkolódzik. :D Bármi témában kedved van írj nyugodtan, akár a facebookon is meg kereshetsz.
      Üdv! És éhezés mentes szép napot!
      Tündi

      Törlés
  6. Szia!
    Köszönöm a választ :)
    Meg foglak keresni facebookon, sőt, közös ismerőseink is vannak, az Ildiék, a nagyobbik lányuknál láttam meg a blogod is egyszer. :) Sokáig a szomszédjük voltam :D Azóta én is elköltöztem, elég messzire : )

    VálaszTörlés