2012. szeptember 18., kedd

Est-nappal


Ez a recept is anyósomtól származik. Amikor együtt sütögettünk még, előszeretettel vettük elő ezt a receptet. Végtelenül egyszerű és variálható.

Én most durvára tört diót szórtam bele, de elkészíthető -és mi meg is tettük annak idején- meggyel, szilvával, vagy akár kandírozott gyümölccsel. A fehér részbe akár kókusz is szórható (megfelelő folyadékpótlás mellett)

Szóval a lényeg az én életem párja nagyon szereti az ilyen tejjel eszegetős sütiket, és a hűtőben pedig árválkodott zsírom. Vajjal is elkészíthető egészen nyugodtan, de a zsírtól lesz igazán puha, omlós. A vajjal készült kicsit tömörebb.

Én most fele fele arányban használtam zsírt és vajat, mert kevesebb volt a zsírból idehaza.
A receptet az eredeti zsírral készült szerint írom...

20 dkg zsírt, 5 tojás sárgáját, 30 dkg cukorral habosra keverünk. A tojás fehérjét habbá verjük... 30 dkg lisztet-amiben előzőleg elkevertünk 1 cs sütőport- forgatunk a sárgás masszába közben a fehérjét is forgatjuk bele ezzel lazítva a tésztát. Ha szükséges 1 dl tejjel hígítjuk, annyira, hogy piskóta tészta állagot kapjunk.
A fele tésztát kizsírozott, lisztezett tepsibe öntjük. A másik felébe 1 kanál kakaóport keverünk. A fehér massza tetejére öntjük, ekkor dobáltam bele a diót. Tűpróbáig sütjük 18 fokon körülbelül 20-25 percig.
Ha kihűl szeleteljük , akár porcukorral is meg lehet hinteni a tetejét tálaláskor.
Melegen nagyon finom, de nem ajánlatos belőle enni, mert a zsír igencsak megülheti az ember pociját ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése