2012. szeptember 27., csütörtök

Sörkifli korpás tönkölylisztből(is)


Készítettem már ezt a kiflit, bár igaz, hogy jó régen. Nem is gondoltam már rá időtlen idők óta, de a minap lapozgattam a Horváth Ilona féle szakácskönyvem, és meg láttam a receptet. Nem is késlekedtem sokat, de mivel mostanában nem eszem fehér lisztet, így megfeleztem az adagot és a egyik felét fehérlisztből, a másikat pedig korpás tönkölyből dagasztottam be.

Elkészítettem a tésztát, megformáztam a kifliket, lemezre tettem őket és amíg pihentek elmentünk sétálni a srácokkal. Amikor haza értünk ők indultak fürdeni, én pedig betettem sülni a kifliket. Mire mindenki készen lett addigra a finom illatozó kiflik is az asztalra kerültek.
Meglepődtem, de Életem párja is evett a tönkölyösből és ízlett is neki.

Na szóval a tésztát így csináltam. Nem írom külön, hogy tönköly vagy sima fehér liszt, csak lisztet írok és ki-ki eldöntheti milyennel szeretné csinálni.
Bár érdemes a tönkölyjel próbálkozni, már csak azért is mert a szénhidrát tartalma sokkal kevesebb azoknak az élelmiszereknek amik ezzel készültek.
Na de rátérek a receptre:

2 dkg élesztőt fél dl langyos tejben egy kis cukorral felfuttattam. A robi táljába tettem fél kg lisztet 1 teáskanál sót szórtam rá, hozzá adtam az élesztős tejcsit, és további 2 és fél dl vízzel kidagasztottam.
 A kész tésztából 4 egyforma nagyságú cipót formázunk. Ezeket egyenként kerekre kinyújtjuk, és megkenjük 6 dkg olvasztott vajjal. Egyenként 8 cikkre vágjuk, felsodorjuk a kifliket.
Enyhén vajas vagy olajos lemezre helyezzük őket, lekenjük vízzel és szezám maggal, vagy köménnyel beszórjuk.
Langyos helyen 2 órát pihentetjük. 180 fokra felmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.




6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kiflik! Nem sütöttem még ilyen lisztből...majd veszek és kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most kísérletezgetek vele eddig még csak jókat tudok mondani róla. Egyetlen negatívum, hogy kb 3x annyiba kerül belőle 1 kg mint a sima fehér lisztből...

      Törlés
  2. Impozáns, impozáns!!! Legközelebb ez készül a kemencében, mert ahogy látom két órát kell pihenni a lemezen. No az nekem pont megfelelő. Így elmehetünk úszni is és időben odaér a kenyér és péksüti a kemencéhez. Köszi Tündi! Hogy áll a kúrád? Régen írtál róla. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, és kiváncsian várom a kemencés tönköly kifliket. A kúráról hamarosan írok, de most nagyfiú beteg.... Nem sok időm van magammal foglalkozni... Elég annyi annak aki tudja mivel jár, hogy gyomor influenzája van, már hétfőről keddre virradó éjszaka óta küzdünk...

      Törlés