2012. november 27., kedd

Olasz húsgombóc



Bolognai spagettit sűrűn kell csinálom, mert az összes pasim szereti... Gondoltam, hogy mi lenne, ha most egy kicsit másképpen tálalnám, és húsgolyó formát öltene. Nem tévedtem, osztatlan sikert arattam vele, mindenkinek nagyon bejött...

Először a szószt készítettem el. Egy vöröshagymát lereszeltem (Zolcsim nem szereti ha látni a kajában, és úgy néz ki kiskorú sem) kevés olajon megfuttattam, bele zúztam 2 gerezd fokhagymát, és fél liter sűrített paradicsommal felöntöttem. Oregánót, bazsalikomot, kevés cukrot, hogy a paradicsom ne legyen olyan savanyú, és sót tettem még bele. Kapott még egy kis petrezselymet valamint 3 dl vizet. Felfőztem, és a végén 1,5 ek étkezési keményítővel besűrítettem...

Fél kiló darálthúst ( fele marha fele sertés) bekevertem a szánk íze szerint, mintha fasírtot készítenék. Sót, borsot, fokhagymát, reszelt vöröshagymát, szárított petrezselyem levelet, 2 levél friss aprított bazsalikomlevelet, egy tojást, és áztatott kenyér helyett 4 ek zsemlemorzsát tettem bele.

Egy teflon serpenyőben olajat hevítettem, és a kis gombócokat amik nem voltak egy diónál nagyobbak hirtelen minden oldalról megsütöttem. Az olajat a serpenyőből kiöntöttem a gombócok vissza kerültek bele, és a szósszal nyakon öntöttem. Kb 5 percig jól összeforraltam őket, vigyázva oda ne kapjon...

Közben spagetti tésztát főztem ki ami jelen estben tönköly tészta volt, (már senki nem ellenkezik a tészta ezen egészségesebb formája ellen... ;)  )

Gyerekeknek nagyon tetszett az új külseje az éteknek, és a Szuzi és Tekergő  mesét emlegették evés közben :D Lelkemre kötötték, hogy ilyet csináljak máskor is... fogok ;)

Ha nincs kedved vagy időd a szószt elkészíteni, a zacsis bolognai fixel is működik, csak azt külön kikevered vízzel és zutty a gombócokra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése