2013. január 2., szerda

Kókusz csók, cukor mentesen


Az év első bejegyzéseként egy nagyon egyszerű tényleg pár perc alatt elkészíthető finomságot hoztam. Egy ismerősünk otthon járt az ünnepek alatt és hozott nekem pár pótolhatatlan dolgot mint például gesztenye masszát, amit én hamar jégre tettem, de kiszorította a fagyasztóból a tojás fehérjémet. Cseppet sem ijedtem meg, betettem a hűtőbe és mára szépen kiolvadt.

2 fehérjéről van szó, nem valami nagyipari mennyiségről, de vétek lett volna kidobni. Cukrot ettünk az ünnepek alatt épp eleget így most azt nem tettem bele, hanem mézzel készítettem.

Tehát a tojás fehérjéket egy csipetnyi sóval kemény habbá vertem, majd óvatosan bele forgattam másfél evőkanálnyi mézet. Aztán 10 dkg kókuszreszeléket is adtam hozzá, összekevertem... 170 fokra felmelegítettem közben a sütőt.... Sütőpapíros lemezre két kis kanál segítségével kiadagoltam a kókuszos masszát, és 10 perc alatt megsütöttem.

Rácson hűtöttem...
Vigyázat még melegen eléggé törik morzsálódik így én lapáttal helyeztem át a rácsra....

Ez egy teljesen alap recept, lehet még ízesíteni a masszát kis mandula aromával, vagy vaníliával, esetleg pár csepp citromlével. Akinek még mindig nincs elege az édesből olvaszthat csokit és bele márthatja a csókok felét...

1 megjegyzés:

  1. Na igen, elég sok cukrot ettünk az ünnepek alatt, meg sok minden mást is, amit nem kellett volna:) Jó kis recept, szerintem nem kell ezt csokiba mártogatni:) BÚÉK:)

    VálaszTörlés