2013. április 17., szerda

Fűszervaj


Nem voltam benne biztos, hogy külön posztot szánok e neki, de annyira finomra sikerült, hogy úgy gondolom megérdemli. Lehet készen is kapni, de ugye az a szokáshoz hűen sokkal drágább mintha az ember maga csinálja.
Pedig a művelet pofon egyszerű. A vajat kissé megpuhítjuk szoba hőmérsékleten épp csak annyira, hogy keverhető legyen. Ekkor tálba tesszük, én most 10 dkg-ot használtam. Zúztam hozzá 2 gerezd fokhagymát, 1 kk sót szórtam rá és egy kevés zöldfűszerrel bolondítottam. Jó alaposan kikevertem, habzsákba töltöttem és csillagcsővel tetszőleges halmokat nyomtam a tányérra. Én most helyes picikéket csináltam, de akár jégkocka tartóba vagy bonbon formába is tehetjük ezzel is különlegesebbé téve. Fogyasztás előtt egy órával kavartam és felhasználásig hűtőben tartottam.

Sültek mellé mint ahogy most mi is fogyasztottuk, natúr csirkemellre vagy egyszerűen fóliában sült krumplira vagy akár pirítósra téve kiváló.
Fagyasztóba fél évig eltartható és bármikor amikor csak szükséges van otthon fűszervajunk a bolti töredék áráért ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése