2013. május 3., péntek

Calzone avagy töltött pizza

 Sokszor gondolkodóba ejt, hogy mit tegyek az uzsis dobozokba, úgy hogy az egészséges, tápláló és laktató legyen. Nem utolsó sorban Dávidéknál a megőrzőben ki van kötve, hogy csak sósat szabad vinni. Zolcsim már egy ideje rágta a fülem, hogy csináljak pizzát. Gondoltam ha töltöttet csinálok az könnyebben csomagolható, ezért esett rá a választásom. 

Teljesen egyszerű pizza tésztát dagasztottam 50 dkg tönköly lisztből (40 sima fehér tönköly 10 teljes kiőrlésű) 1 tojás, 2 dkg élesztő 1 kk cukor, 1 db tojás, 1 mk só, 3 dl tej, és 4 ek olajból, most a kenyérsütőm segítségével és abban is hagytam megkelni. A dagasztásnál a tésztába még egy kis zöldfűszer is került.

Miután megkelt enyhén lisztezett felületen kissé átgyúrtam, majd 10 egyenlő részre osztottam. Egyenként korongalakúra sodortam, majd paradicsom szósszal megkentem sonkát, kukoricát, gombát szórtam rá és bőven reszelt sajtot, de csak a korong felére, mert a másik fél tésztával be kell azt takarni. Eztán a tészta szélét feltekertem, hogy a töltelék bennt maradjon. Tojással lekentem, és megszórtam még sajttal. Hústűvel megböködtem kissé, és 20 percet pihentünk.


 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt szép aranyszínűre sütöttem. Aztán senki nem bírta kivárni, hogy meghűljön. Az uzsis dobozokba úgy kelett megmentenem 1-2 darabot :D

3 megjegyzés:

  1. Amikor a férjem még csak udvarolt nekem (divatosan mondva: együtt jártunk...),kedvenc esti vacsoránk a helyi pizzériából rendelt töltött pizza volt. Idén leszünk 15 éves házasok, nosztalgiából megsütöm magunknak ezt a pizzát. Nagyon köszi a receptet:)))

    VálaszTörlés
  2. Szóval nálatok is dívik az oviban az egészséges étkezés, semmi cukros, aki csokit visz, annak jujjjujj? Én megőrültem ettől. Ha valaki Hanutát ad a gyerekének, adjon, ő tudja, de ne kössék már ki nekem, hogy mit eszik a gyerekem! Mert hogy, nem volt az olyan nagyadó, répát és almát csomagolni (az enyém nem eszi meg a szendvicset), mivel úgyis ezt ette tízóraira. És ha történetesen vajasperecet vagy kuglófot sütöttem, hát azt vitte. Sokkal jobb délelőtt adni valami péksüteményt, mint vacsorára vagy délután csokival tömni, amikor úgysem látja az óvónő. De valahogy itt szeretik irányítani a szülőket, közben meg elvárják, hogy rengeteget segítsünk és mindent az ő szákízük szerint csináljunk. Sajnos nekem az oviról nincs sok jó tapasztalatom, nem is szeretett Nagyfiú odajárni. A magyar óvodai nevelés klasszisokkal jobb. Ezt mondhatom mint szakember és mint szülő is. És ezt állapította meg jó pár magyar és lengyel, sőt keletnémet szülői is. A suli viszont nagyon tetszik minden félnek. :-)) Nálatok mi a vélemény?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem olvasni az írásaidat, a finomságaidból párat már én is megsütöttem, ez a töltött pizza lesz a következőőőőő :D

    VálaszTörlés