2013. augusztus 8., csütörtök

Sajtgolyó


Az elmúlt hetekben az itteni időjáráshoz képest extrém meleg volt. Nem annyira gyakori, hogy itt Németországban ilyen hőség legyen, de most volt. Na ez csak azért érdekes, mert az utóbbi időben a főzést, sütést minimalizáltam ezzel se fűtsem a lakást. Ettünk, de gyorsan összedobható ételeket.

Ez a mai is ilyen hamar, gyorsan kajcsi...

20 dkg gouda sajtot lereszeltem, 2 tojást lazán felverve hozzá adtam, egy diónyi vöröshagymát reszeltem bele és egy fokhagymát zúztam. Két evőkanál zsemlemorzsával és 3-4 tekerésnyi friss őrölt feketeborssal alaposan összedolgoztam. Sót nem tettem, mert a sajt alapból sós.

A masszából diónyi golyókat formáltam. Lisztbe felvert tojásba, és zsemlemorzsába, majd vissza a tojásba és ismét morzsába forgattam. 3 órára fagyasztóba tettem a golyócskákat, hogy kifagyjanak és könnyebb legyen sütni..., majd forró olajban szép aranysárgára sütöttem őket.
Gyermekeim kedvéért hullámos sült krumplival, majonézes tejföllel meglocsolva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése