2013. szeptember 13., péntek

Almás diós muffin


Mostanában próbálok kicsit a srácokon kisérletezgetni mennyi az amennyit az egészségesebb hozzávalókból el viselnek. Ezt a muffint kimondottan szerették. Bár mikor Dávid elárulta a bátyjának, hogy szokásunktól eltérően almát is reszeltünk bele elég furán nézett, de mivel éhes volt és vacsoraként ezt tettem az asztalra, nem volt mit tenni meg kelett kóstolni. Meglepődött... Finom volt szaftos volt és nem érződött rajta az alma, csupán nem volt száraz a tészta.
Csinálhatok máskor is :D

Be kapcsoltam a sütőt és 180 fokra melegítettem, miközben a tésztát összekevertem:
Egy csésze (mindegy mekkora csak utána mindent ezzel a csészével mérjünk) lisztet -nálam fehér tönköly- tálba borítottam. Hozzá adtam egy csészényi darált diót, egy sütőport fél csésze xilitet és 3 ek mézet, egy kk fahéjat és ugyanennyi kakaóport. Külön másik tálban összekevertem kettő tojást egy csésze tejcsit, és negyed csésze olajat.
Majd a "száraz" és "nedves" hozzávalókat össze dolgoztam. Nem régen beszereztem szilikon formákat ezzel béleltem a muffinsütőt. Sokkal gazdaságosabb mint a papír kapszli ;) Majd a tésztához reszeltem egy nagyobb almát amit előtte megtisztítottam... Összeforgattam és jöhetett még egy kis dió. 2-3 maréknyit csak úgy durván összetörve, vagyis a markomban összeszorítva, hogy megtörjenek a szemek még hozzá kevertem, és mehetett is a massza a formába. 3/4 nél nem érdemes tovább tölteni, mert akkor nagyon kiterül a formából... Legkeverésen 20 percig sütöttem, és közben izgultam, mit fog szólni a család. :D

1 megjegyzés:

  1. Muffin receptek gyűjtésébe fogtam, viszem ezt is. :D Nagyon finom lehet, a dió-alma párost nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés