2013. szeptember 20., péntek

Currys borsós pulykaragu


Sokáig csak nézegettem ezt a képet, mert nem tudtam eldönteni posztoljam e. Mert ez olyan hamar gyorsan suli után összedobott mégis főttet együnk étel volt és a kép is csak azért készült, mert a gyerekeim (höhö bloggerpalánták :D) Kérték, hogy fényképezzem le a tányérjukat.
De annyira finom lett és olyan gyorsan elkészíthető, hogy muszáj leírnom, hátha valakinek éppen ezzel adok ötletet a munka-iskola- utáni gyors vacsorához. Vagy épp később visszanézve én kapok ihletet ;)

Szóval a pulykamellet megmostam és felcsíkoztam ujjnyi vastagra. Olyan 30-40 dkgot használtam. Egy kisebb fej vöröshagymát tisztítottam és apróra felkockáztam, 3-4 ek olíva olajon megfuttattam. 2 gerezd fokhagymát rázúztam (akkor még nem csináltam meg a házi fokhagyma krémet ami mostanra nagyon bevált)
A húst erre dobtam és fehéredésig vagy még egy picit tovább is pirítottam. Jött rá a mirelit zöldborsó, 2 csészényi. Só, bors, és egy kk currypor. Fel öntöttem 2 dl vízzel és lefedtem. 10 percig főztem így, majd levettem a fedőt és nem hagytam, h a leve lefőljön, mert az lesz amitől jó kis szaftos lesz a husink., majd 2 dl tejszínt kikevertem 1,5 ek étkezési keményítővel, ha te ezt nem használsz megteszi ugyanennyi liszt is. Ezt hozzáöntöttem a húsihoz és 1-2 perc alatt beforraltam.
Tulajdonképpen kész is a kajcsi. Míg ez készült közben kifőztem a tésztát. Attól kezdve, hogy elkezdtem összevágni a husit addig, h tálaltam kb fél óra telt el. Tetszett nagyon a fiúknak, hogy zöld volt a színe a szósznak... :D A curry pikánssá a borsó kissé édeskéssé tette. Nagyon finom volt!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése