2013. október 13., vasárnap

Csirke húsleves.

 Szinte heti rendszerességgel készítem, de eddig valahogy nem jutottam oda, hogy meg is osszam. Viszont most értelmét nyert hiszen nem egyedül készítettem :D Ma az én kis négy és fél évesen volta kuktám...

Egy pipit felbontottam.. Combját és a mellhúsát a csont mellett lefejtettem eltettem, a melle csontja ment a levesbe. Felbontás után megmostam és hideg vízbe ami bőven ellepte a farhátat szárnyakat és a melle csontját feltettem főni. Mikor felforrt és barnás hab keletkezett rajta azt egy kis szűrővel lehaboztam.
Közben az én kis főzőbácsimmal megtisztítottam a zöldségféléket.

5-6 szál sárgarépát, fél karalábét, két szál fehér répát, egy negyed karfiolt és egy fej vöröshagymát három darab krumplit, és még egy teáskanál házi készítésű fokhagyma krémet adtam még hozzá. A gyökereket hosszúkásra daraboltam a hagymát csak bevagdostam. Hozzá adtam a húsléhez.
Egész fekete borsot tettem még hozzá, és ízlésünk szerint vegetát.

Lassan gyöngyözve főztem puhára a húst és a zölségféléket. Majd kiszedem a léből

 leszűrtem azt és cérnametélttel befőztem.
Olyan szép sárga lett a színe a levesnek, hogy a tészta nem is látszik benne, pedig van ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése