2014. január 5., vasárnap

Hókifli


Úgy érzem van mit bepótolnom, mert mostanában nem igazán jutottam oda, hogy bloggoljak. De mint azt már korábban is említettem az iskola nagyon sok időmet elveszi. Na de majd márciustól talán vissza térhetek rendesen mert akkor ha minden jól megy végzek a tanulmányaimmal. Az egy más téma, hogy utána dolgozni szeretnék vagy továbbra is tanulni, de.. na majd meg látjuk hogy alakul.
Mindenesetre köszönöm szépen mindazoknak akik továbbra is kitartotok mellettem és be be kukkantotok hozzám.

Karácsony és szilveszter alkalmával én is sütöttem főztem... Itt volt anyósom látogatóba és nagyon nem akartam mellé fogni ezért a már jól bevált receptekkel operáltam, mert ha most álltam volna neki kísérletezni tuti katasztrofálisan sikerült volna minden. Így legalább nem maradtunk éhen az ünnepek alatt és mindenki gyarapodott is némiképp :)

Hókiflit készítettem már máskor is de töltelék nélkül. Nagyfiam kérése volt, hogy csináljak...hát én csináltam, és dió meg mák tölteléket is kapott.
Az alap recept Gabitól származik, ő adta meg az ihletet, köszönöm szépen.

Fél adaggal dolgoztam, mert nem akartam, hogy ellepjen minket a sok süti de szerettem volna ha több féle készül.

20 dkg tönköly lisztet elmorzsoltam 12,5 dkg vajjal. Hozzá adtam még 1 dl tejfölt egy csipetke sót és kidolgoztam. Nagyon jó kis tészta lett belőle. Na igen én is kerestem a cukrot a tésztába de nincs nem kell mert a végén porcukorba forgatjuk attól elég édes lesz.
Kétfelé vettem a tésztát és fél órára békén hagytam. Addig megcsináltam a tölteléket.

5 dkg darált diót össze kevertem 2 tk porcukorral, egy egy pocike rumaromával pikánssá tettem.Éppen annyi tejcsit adtam hozzá hogy össze áljon a massza. Ha nem eszik belőle gyerek tej hejett rum is lehet a folyadék.

Mákosnál hasonló képpen jártam el, de abba egy csipetnyi fahéjat tettem a rum aroma helyett citrom héjat kelett volna bele reszelni az nekem most nem volt így egy pici citrom aromát kapott a mák töltelékem.

A tésztát amilyen vékonyra csak tudtam kinyújtottam vizes pohárral kiszaggattam és minegyok korongomra egy tk tölteléket kanalaztam. Óvatosan feltekertem eligazítottam, hogy kifli formához hasonlítson és sütőpapiros lemezre tettem.
Légkeveréses sütőben 15 perc alatt megsütöttem 165 fokon.

Még forrón vaníliás cukorral kikevert porcukorba forgattam...( fél cs vaniliás cukor 2 ek porcukor)

1 megjegyzés:

  1. Én dióval töltve szeretem vagy házi szilvalekvárral, mmm :) Boldog Újévet kívánok szeretetben, egészségben sok szeretettel!!!

    VálaszTörlés