2014. május 9., péntek

Resztelt csirkemáj


Rajtam kívül a családban nem nagyon szereti más a májat. Talán csak apjuk eszi meg ha elé teszem. Dávid most tett egy kóstolási próbát teljesen önszántából de köszönte szépen nem kért.
Igazából ez az étel nem más mint pörkölt májból.  A csirke máj ritkán keményedik meg, de a sertésmájat nem szabad megsózni amíg nem puhult meg mert különben élvezhetetlenül kemény lesz.

Egy nagyobb fej vöröshagymát megtisztítottam, felkockáztam és kevéske olajon megfonnyasztottam. Amíg ez történt addig a pipimáját megmostam, megtisztítottam és nagyobb darabokra felvágtam. A hagymát félre húztam, pici vizet löttyintettem rá, hogy az olaj lehűljön, és eztán szórtam rá az őrölt paprikát. Mindig vigyázok, h a paprika nehogy megégjen mert megkeseredik az étel tőle. Rátettem az előkészített májat. Frissen őröltem hozzá egy kis borsot és megszórtam majorannával. Pici vizet löttyintettem alá, pár perc alatt puhára párolódik... Ekkor sóval vagy ételízesítővel ízesítjük.

Míg főtt a máj addig sós vízbe főztem mellé krumplit. Savanyú ubival tálaltam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése