2017. május 25., csütörtök

Ch csökkentett gofri ( low carb)

Többször van, hogy már nem tudok mit kitalálni, mi legyen a kajám ami a low carb étrendbe bele illik, és finom, és enném is. Napok óta gofrira gondolok. De ugye az eredeti társa épp minden kritériumnak eleget tesz, csupán a low carbnak nem. Na de az elmúlt közel másfél év, amióta a szénhidrát csökkentett étkezést részesítem előnyben, ad némi tapasztalatot. Nem mellékesen a Balhétterem blog egy 2011 es hasonló néven futó waffelja adta meg a löketet. 

Hozzávalók:
  • 13 dkg low carb liszt ( nálam Norbis)
  • 13 dkg darált zabpehely
  • 2 ek édesítő ( nálam norbis zéró)
  • 1 citrom héja
  • 8 ek olaj ( nálam most olíva)
  • 3 db tojás
  • egy nagy csipet só
  • 4 dl tej
  • 2 tk sütőpor
Elkészítés:

A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját az édesítővel, és a citrom reszelt héjával habosra kevertem. A fehérjét habbá vertem. A kétféle lisztet össze kevertem és apránként adagolva felváltva a tejjel a sárgás masszához adagoltam, hogy egy sima egynemű krémet kapjak. Majd a habot is bele forgattam. Fél órát pihentettem. Megkentem a gófri sütőt olajjal, és eloszlattam benne a tészta masszáját. gófri sütő függő mennyi ideig kell sütni. nekem egy szutyok van, ezzel vagy 10 percig is eltartott.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése