2011. február 28., hétfő

Pulykahusis tortillatekercs





Megint úgy jártam, hogy túl jól sikerült az étel, történetesen a pulykacici mogyoró bundában. Ez csak azért bibi, mert megint az a helyzet állt elő, hogy 4 embernek kevés, kidobni meg sok. Ezért megint reinkarnálásba fogtam... Először is elkészítettem a tortilla lapokat. Életemben először csináltam-de nem utóljára-, nagyon szeretjük az ilyen fajta ételeket, de a lapok ára szinte arany árban mozog, és nem is olyan finom, íztelen valami. Tehát kerestem tortilla receptet, és miután elaltattam a kiskorút, neki álltam. Na jobban féltem tőle mint amilyen egyszerű is valójában. Nagyon jó kis tészta, könnyű vele dolgozni... Azt, hogy honnan van a recept csak azért nem írom, mert szinte az összes fellelhető recept ugyan az. Előre kell bocsájtanom, hogy sima fehérlisztből készült, eredetileg ugyan kukorica lisztből van, de mi nem használjuk, ezért most sem tettem.
Szóval bepakoltam 30 dlk lisztet, fél csomag sütőport, és 4 ek étolajat a robotgépembe. Hagytam, hogy az olajat össze morzsolja a liszttel. Ezután hozzá öntöttem 1,5 dl langyos vizet és adtam hozzá 1 ek aprított metélő hagymát(ilyen hozávalót nem találtam az eredeti receptekben, vagy csak én nem voltamelég alapos, de mindenesetre használtam a fantáziám. Még nagyon apróra vágott szárított paradicsomot is eltudok képzelni bele), hogy legyen valami íze, és még 1 kk sót. Hagytam had dolgozza ki a gép. Ott hagytam utána pihenni 20 percet, ezalatt el készítettem az öntetet. Pihentetés után 10 egyenlő nagyságú golyókat formáztam belőle és mindet külön-külön folpackba csomagoltam, és további fél órára hűtőbe tettem. Amikor az idő lejárt, fel forrósítottam egy száraz serpenyőt, és a tésztát olyan vékonyra nyújtottam, hogy még fel tudjam emelni, de a lehető leg vékonyabb legyen. Betettem a forró serpenyőbe és fél-fél percig sütöttem mind 2 oldalát. Akkor jó, ha már szeplős és ragyás :D Ha készíted tudni fogod mire gondoltam... Egymásra pakoltam és még melegen alufóliába csomagoltam, így nem fog kiszáradni. De ha mégis akkor nagyon pici vízzel bepermetezve és pár másodpercre mikróba téve ujból puhává lehet varázsolni. Kisütött állapotban jól bírja a fagyasztást.









Elkészült a tortilla lap és az öntet is, amit natúr joghurtból,2-3 gerezd zúzott fokhagymából, 1teáskanál aprított petrezselyemből, ugyanannyi rozmaringból, és kakukkfűből valamint metélőhagymából kevertem ki.

Megtisztítottam és lereszeltem egy jól megtermett sárgarépát, kukorica konzervvel össze kevertem, karikára vágtam a kígyó uborkát.

Mostmár össze is lehet állítani a tortillát.
Fogtam egy lapot erre rá helyeztem 1-2 jégsaláta levelet, erre jött a sárgarépa kukorica kombó, a mogyorós pulykahusiból 2 csík 3 karika ubi, és megöntöztem az öntettel,majd feltekertem.

Le írni sokkal bonyolultabb volt mint elkészíteni!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése