2011. február 22., kedd

Kréker



A minap az NLC-n Makka8 megosztott velünk egy kréker receptet. Jónak tűnt, de el is siklottam felette. Barátnőm Kriszta, és a kisfia bejelentkeztek, hogy átjönnek hozzánk. Gondoltam azért, csak kéne valami amivel meg kínálom őket. Benéztem a hűtőbe, és látom ott díszeleg bennt az előző napi ebédből(rakott csirkemell)maradt reszelt sajt ami trapista, és füstölt keveréke. Gyorsan megkerestem a receptet, látom 12 dkg sajt kell hozzá, na gondoltam, ha az a sajt annyi akkor már csinálom is, úgyis sajnálnám ha tönkre menne. Lemértem, és hajszálra pontosan 12 dkg wow :D. Szóval neki is estem elkészíteni. Jó kis recept!!! Nagyon egyszerű, gyors, és a tésztája nagyon jól kezelhető!

25 dkg lisztet, 12 dkg reszelt sajtot, 7,5 dkg vajat, 1 tk sót, 1 kk sütőport, és 12,5 dl hideg vizet össze dolgozunk. Ezzel kész is a tészta! Ki nyulytjuk szép vékonyra apró kiszúróval, vagy derelye vágóval formázzuk, és sütőpapiros lemezen sütjük. Picit még sütés előtt megsózzuk. Mást nem nagyon tudunk rá tenni, én próbáltam kömény magot, de nem tartja meg, vagy le kell tojásozni, és akkor meg tapad, vagy én leg közelebb egy kis őrölt szezámmal, vagy őrölt köménnyel bele gyúrva fel dobom. Nem kell sokáig sütni mert akkor kiszárad, épp csak amíg egy kis színt kap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése