2011. március 10., csütörtök

Húsgombócleves




Kiskorú nagyon szereti a levest. Szinte mindegy milyen leves csak az legyen. Volt egy idő amikor nagyon rossz evő volt, szinte fényen élt a drágám meg 3x1 cicin. MIndent kipróbáltam, kértem szépen,veszekedtem erőszakoskodtam és a beletörődés fázisába is eljutottam. De egyszer csoda történt. Történetesen nem voltunk valami nagy levesesek sohasem, de egyszer Reni barátnőm főzött valami Isteni finom levest, és nagyon besokalt az adaggal, ezért át adott nekem egy kis lábasnyit. Melegítettem belőle és gondoltam meg kínálom a tipegőt, hátha legfeljebb megeszem én ebédre ő meg szopival megy aludni. De mi csoda történt? A bébi úgy ette mintha soha nem akarná abba hagyni. Nagyon ízlett neki! Innentől kezdve rendszeresen főztem a leveseket és a gyerekem rákapott az evésre, Viszont bánatom, hogy van amikor mást nem is hajlandó enni csak a levest.Ezért különböző fortélyokhoz folyamodom, és húsos, tejszínes, lisztalapos leveseket készítek, hogy azért tápláló is legyen ne csak lé. Csak ugye nagy kihívás mindíg új és új levest kitalálni, hogy ne legyen túl egyhangú a dolog. Na persze és az sem baj, ha életem párja és elsőszülöttem is hajlandó a torkán leengedni.
Most először készítettem húsgombóc levest, májgombócot többször is, de valamiért a húsgomócra nem esett a választásom. Hiba volt!! Eztán tuti gyakori étek lesz az asztalunkon...

Előszöris ledaráltam 20 dkg pulykahúsit(de bármilyen húsi jó hozzá), bele reszeltem fél fej vörös hagymát, 2 gerezd fokhagymát pele préseltem, só, bors, fél marék rizs, 2 kávéskanálnyi petrezselyem zöldje, ugyanennyi majoránna, és 1 tojás sárgája. Jó alaposan összekavartam és félre tettem.
2-3 szál sárgarépát(nekem most 1 nagyon nagy volt) megtisztítottam és feldaraboltam, zöldséget csak egyet szoktam levesbe tenni, azt is csak úgy nagyjából összevágva, senki nem szereti csak az íze miatt teszem bele. Volt itthon gomba abból is egy fejet megpucoltam és bele daraboltam a vöröshagyma másik felét is csak úgy egészben bele, meg karalábét is egy darabot, pici karfiol is bele került. Öntöttem alá egy kis olajat és meg futattam rajta a zöldségeket. 3 kanál lisztet rászórtam és átforgattam, együtt hevítettem pár másodpercig. Sokáig nem szabad mert akkor rántottleves íze lesz a dolognak. Fel öntöttem 2 liter vízzel, a húsos masszából cseresznye nagyságó gombócokat formáztam, és a lébe tettem. A zöldségek puhulsáig együtt főztem őket, de még azért a gombócból egyet kivettem megnézni, hogy a rizs puha e már, mielőtt késszé nyilvánítottam. Kiskorú kitörő örömmel fogadta a kikandikáló gombóckákat :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése