2011. március 17., csütörtök

Tejbegríz



Ma vacsorára tejbegríz készült. Nem is olyan könnyű igazán jól elkészíteni ezt a többnyire alábecsült étket. Én is csak amolyan legyünk túl rajta módon készítettem ha túl sűrű lett akkor öntöttem a kész tejbegrízre még tejet hígítottam azt kész. De az igazán jó állagot nem olyan könnyű eltalálni, mert senki nem szereti a beton keménységűt és a tejleves is más kategóriába tartozik. Nézelődésem során bele botlottam már nem éppen mostanában tejbegríz receptekbe is. Na jó a hozzávaló az adott, de a mennyiség a nem mindegy. Meg fogadtam egy alapvető tanácsot és azóta szinte tökéletes állagúra sikerül mindig és nem kell hígítanom sem, nincs vele gond.


A lényeg, hogy ahány deciliter a tej annyi evőkanál grízt kell a forrásban lévő tejbe szórni amit közben folyamatosan keverünk. Ezután levesszük takarékra és így nagyon csendesen főzzük 10 percig. Én ezt az időt arra szánom,hogy kirámoljam a mosogatógépet,mert azért nem szabad teljesen felügyelet nélkül hagyni ugyanis meg kell keverni olyan 2 percenként. Ha ezt elmulasztjuk akkor összecsomósodik és az sem épp étvágygerjesztő dolog. Ha kész ízlés szerint édesítjük és kiadagoljuk, ízesítjük. Nálunk apa fahéjasan én és a srácok kakaósan szeretjük.

Ugye,hogy tényleg nem is olyan nagyon egyszerű,de ha megvan a technika akkor már szinte tökéletes...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése