2011. április 7., csütörtök

Gyümölcs leves



Mostanra megnyugodtam Úgy néz ki nem lesznek Zolcsi produkciójának súlyosabb következményei. Azért még hétfőig itthon van "megfigyelésen" és megelőzés képen antibiotikum megy tovább keddig.
Most életem párjának szerettem volna kedvezni a gyomrán keresztül ezért készítettem neki gyümölcs levest.
Nem fogtam mellé :D örült neki...

2 db körtét ugyanennyi idared almát, 3 db fehér húsú szilvát megtisztítottam és felkozkáztam, magot, magházat eltávolítottam. Annyi vízbe tettem fel főni ami ellepi és fűszereztem. 2 vaníliás cukor, 1 kávéskanál fahéj, 5 szem szegfűszeg és fél kávéskanál őrölt gyömbérrel. Fel forraltam és 5 percig hagytam "lobogni" majd lejjebb vettem a gázt. Ekkor került bele fél üveg magozott meggy és egy nagy doboz felezett magozott őszibarack befőtt levével együtt szintén kockákra vágva (csak azért befőtt mert most még nem lehet kapni). Cukrot már nem is tettem bele, mert a befőtt lé eléggé édes volt hozzá, hogy ne kelljen több. 10 percig főztem még amikor 1 kis doboz tejfölt összekevertem 2 evőkanál liszttel , pici tejjel higítottam rajta és (én most elfelejtettem) hőkiegyenlítéssel kell a leveshez önteni, miközben azt kevergetjük. Ha nem így teszünk apró csomók lesznek benne. Nekem most lettek, de az ízén semmit nem változtat, és különbenis csak a tetején vannak, Tányérba szedve már nem is látszik. :D Jól behűtve tálaljuk.

Épp lezártan a gázt amikor a doktornéni jött Zolcsihoz, és meg is jegyezte milyen jó illat van, kiderült szereti a gyümi levest... Én gyerekként nagyon úúútáltam, rá sem bírtam nézni, de mostanra megbarátkoztam vele. Elsőszülöttem diétájára hivatkozva köszönte szépen de nem kért belőle. Bezzeg a natúr csirkemellet amit a tányrjára tettem mind elpusztította :D

2 megjegyzés: