2011. április 9., szombat

Babazsúr és vaníliás torta és croissan







Kiskorúm 12.-én betölti a 2 évet, komoly férfi már dukált neki egy babazsúr. Nem voltunk sokan, de jól érezték magukat a gyerekek. Olyan gyorsan zajlottak az események, hogy a tortát és a croissant nagyon nem is volt időm lefényképezni. Apa csinált egy hamar gyorsan képet a tortáról,de nem is lett valami jó, a croissant nem is fényképeztem hanem Vivikét és úgy azon lett rajta a süti is. Azt nagyítottam ki.

Ostya lett a tortára téve amit a neten rendeltem.
Dávidkának a szirénázó szupercsapat a kedvenc meséje így ők kerültek rá, és mondhatom örült is neki :D

Gáz tepsiben sütöttem 2x4 tojásos piskótát amit méretre vágtam és a leeső részek pont kiadták a középső lap méretét.
3 cs Gála pudingot 5 dl tejjel és 3dl tejszínnel magas fokozaton felvertem és ezzel töltöttem és burkoltam a tortát. Mielőtt átadtam tettem rá az ostya lapot és tejszínhabbal díszítettem. De meg bántam, hogy így csináltam, legközelebb már okosabb leszek, mert beráncosodott, viszont később szépen kisimult. Szóval ha megint ilyet csinálok tuti nem fogok félni tőle előre 1-2 órával rátenni.
Olyan kis egyszerű torta,( az állapotomat tekintve még ez is nehézséget okozott, mert nagyon náthásan csináltam), de azt mondta a család eddig ez volt a leg finomabb torta amit készítettem. Szóval a mondás megállta a helyét miszerint "a kevesebb néha több"

Croissantok készültek még Limara express croissan névre hallgató csodája után immár szabadon. Vajjal készültek nem margarinnal mint ahogy azt ezelött csináltam,finomabb lett de nehezebb vele dolgozni. A folyamat ugyan az volt mint az előző alkalommal készült Recept ITT Annyi különbbség történt, hogy a vajjal való rétegezés előtt a tésztát ketté osztottam és úgy dolgoztam vele. Eleve kisebb kifliket szerettem volna és 2 ízben. Az egyik adagot virslivel tekertem fel tojással lekentem és sajttal szórtam a másikat pedig cukorral kevert kakaóporral szórtam meg. Itt az utóbbi volt amire a pékem azt mondta, hmmmmm..... Ilyet máskor is. :D Azonnal sütöttem így 2x kelesztettem nem volt hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése