2011. április 1., péntek

Rizsfelfújt




Nem sok időm van mostanában a főzőcskézésre ezért megosztani valóm se nagyon van. Ez azért esett meg mert a kiskorú nagyon megbetegedett. Magas lázzal küzd, torokfájással és orrfolyással. Nem egyszerű egy két éves, pláne ha az beteg, és ráadásul fényen él. Szinte semmit nem hajlandó elfogadni, a tucon, sticklettin és a danett pudingon kívül. Ez utóbbit elfogyasztását is már megtagatta most este. Pedig gondoltam készítek neki egy jó kis levest azt nagyon szereti, meg sütök neki mellé rizsfelfújtat. Ahogy ti nem etettek belőle egy falatot sem úgy nem evett belőle a kicsi sem. Szomorú vagyok és kezdek elkeseredni, de ez ugye betudható a kimerültségemnek is. Tudva lévén a nagyfiam sem tud az ágyban önállóan megfordulni az izomsorvadásának "köszönhetően" ezért óránként fel kell kelnem hozzá megfordítani és akkor még ebbe az esti műszakba bejön egy kis éjszakai lázmérés, kúpozás és orrszívás.
Jajj de nagyon eltértem a tárgytól, viszont kikívánkozott. De!!!! Ne értsen félre senki! Nem panaszkodtam, csak leírtam azt ami ki akart jönni, hiszen örülök, boldog vagyok, hogy a nagyfiamat (még) ápolhatom (mondjuk annak jobban örülnék ha egészséges lenne), és imádom a kicsit is a kétévesek minden nyűgével, nyavalyájával.
Szóval arra számítottam, hogy majd eszik egy kis felfújtat, ezért míg reggel ki volt ütve a gyógyszertől én gyorsan feltettem az ennivalót.

Először 2 dl vízben feltettem 25 dkg rizst főni. Tettem még bele 10 dkg cukrot és 1 vaníliás cukrot is. Felforraltam ezt és addig főztem amíg a rizs magába szívta a vizet. Ezután rá öntöttem 1l tejet és ezt is felforraltam, pár percig (kb5) forraltam azután elzártam a gázt és magára hagytam. Ki kell hogy hűljön. Mire kihül addigra magába szívja a rizs a tej jó részét és meg is puhul. Miután kihűlt 4 tojást ketté választottam. A sárgájához adtam 10 dkg cukrot 1 citrom reszelt héját 5 dkg margarint és 3 kávéskanál lisztet. Jól kikevertem és a rizshez öntöttem. A fehérjét habbá vertem és azt is bele forgattam. Sütőtálba öntöttem és középmeleg sütőbe tűpróbáig sütöttem.
Az öntetre nem vagyok büszke hisz az csak híg puding...7 dl tejben 4 evőkanál cukorral főztem egy híg pudingot és ezt öntöttük a kész felfújtakra.

Régebben nem tettem vízbe a rizst az elején, minek is az, de úgy száraz lett az állaga a végeredménynek. Viszont így szaftos kellemes étek lett belőle.
Receptet évek óta ezt használom és Horváth Ilona szakácskönyvéből való

2 megjegyzés:

  1. látom megtetszett a címke cím :D. Én sok baracklekvárral kérek szépen egy jó nagy adagot a pocimba :D, a cseppnek meg jobbulást!

    VálaszTörlés
  2. Nem jutott eszembe találóbb cimke :$ ez ugrott be... Köszi a jókivánságot.. Adnék szívesen ha nem lennél olyan kegyetlenül messze

    VálaszTörlés