2011. április 24., vasárnap

Stefánia vagdalt torta



A fasírt nem éppen egy előkelő étel. Az egyszerűségében rejlik a varázsa, és csak a képzeletünk szab határt annak, hogyan is gondoljuk tovább.
Stefánia vagdaltat (egybefasírt) a klasszikus értelemben már nagyon rég nem csinálok. Számomra macerás. Nem szeretem locsolgatni, kireped felissza az alja az olajat, szóval nem szeretjük. DE!!! Tovább gondoltam ezt a dolgot és elő vettem egyszer a püspökkenyér formámat, kibéleltem baconnal és abba tettem a fasírt masszát a tojásokkal. A család teljesen megvolt elégedve a végeredménnyel és én is kikerültem az utálatos locsolgatást.

Most a húsvétra való tekintettel fasírt tortát készítettem:
Fél kg darálthúst(marha és sertés vegyesen)tálba tettem. kenyerem volt csak itthon ezért abból 3 szeletet megfosztottam a héjától és beáztattam vízbe, nagyon gyorsan megszívja magát. Jó alaposan kicsavartam és a húshoz adtam. Ráütöttem egy tojást sóval, borssal,petrezselyem zölddel, majorannával fűszereztem és egy kisebb fej vöröshagymát bele reszeltem a reszelő kis lyukán. 3 gerezd fokhagymát bele zúztam, és jó alaposan össze kevertem.
Ezalatt megfőztem 4 db tojást keményre. Egy kisebb jénai tálat kikentem olajjal és zsemlemorzsával megszórtam (de csak azért mert nem volt itthon baconom).

A húsmasszának a felét bele nyomkodtam egyenletesen és a karikára vágott főttojással kiraktam


befedtem a massza másik felével

Jénai fedelét rátettem és 50 percre elbúcsúztam tőle ment a sütőbe. Ezután reszeltem a tetejére 15 dkg sajtot és további 15 percre visszaengedtem még a jó melegbe de már nem fedtem le.

Zsiradék nem került rá csak annyi amivel a jénait kikentem úgyhogy konkrétan a saját zsírjában sült a hús.
Amikor elkészült kicsit vártam vele és körbe meglazítottam, majd mint a tortát kiborítottam a fedelébe.

Torta szerűen szeleteltem és zöldséges párolt rizzsel tálaltam.
Elsőszülöttem a neki kiszedett majdnem teljes mennyiséget elpusztította, pedig ez nagy szó. Komment csak annyi volt (tele szájjal) Hmmmm anya ez nagyon finooooommmmm.

Ezért érdemes főzni :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése