2011. május 2., hétfő

Csirkeaprólék leves


Nah kiskorúnál ismét betaláltam a levessel. Mondjuk az is igaz, hogy nála nehéz nem betalálni annyira szereti. A minap voltunk védőnőnél ahol megállapította a "közeg", hogy a gyerekem tökéletes súlyban van. Na ez mostanában ritkaság számba megy. Dávidnak a súlya ideális a magasságához, ahogy az a nagy könyvben írva vagyon. Kérdezte is, hogy mivel etetem. Mondtam, hogy főzeléket képtelenség adni neki , nem hajlandó kinyitni a száját neki. Nem is értem, hisz a főzit a levestől csak egy paraszt hajszál választja el. Na mondtam a védőnéninek, hogy biza ez a ded levest kap főzelék helyett mertugye a zöldségfélét azért muszáj bekajálni. Ezért a kelkáposzta főzelék helyett frankfurti levest kap, a finom főzelék helyett zöldség levest, vagy valamilyen ragut azt rántással készítem amúgy is és tejszínnel fel is öntöm. Tulajdonképpen híg főzelék csak a gyerek meg ne tudja :D

Ma ez az aprólék leves volt az ebédje, mást már nem is kért, és ezzel alszik 3 órája...

1 csibecombot kifiléztem és nagyobb darabokra vágtam csonttal együtt a fazékba tettem(a csontot a végén kidobom, de íze belefő) , 4 nyakat, 2 szárnyat 15 dkg májat ez mind csirke alkatréász persze a comb után küldtem alapos hideg vizes pancsikolás után. Fel öntöttem 2l vízzel és felforraltam. A habot leszedtem a tetejéről, és 10 percig főztem. Ezalatt 3 szál sárgarépát fél karalábét 1 szál fehér répát és egy pár rózsa karfiolt megtisztítottam, megmostam,feldaraboltam, és a léhez adtam. Borssal sóval, petrezselyemmel és némi kis ízvarázzsal fűszereztem, majd a puhára főztem a zöldségeket és a húsit. Cérna metéltet főztem bele.

Kiskorú nem győzte kivárni, hogy meghűljön, párszol a "épppa"(by Dávid) meg is égette a száját, nem hitt nekem , hogy meleg és csak azért is bekapta. A kedvenc zöldsége a levesben a répa ennek tanulta meg leg először a nevét is. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése