2011. május 3., kedd

Paradicsomos húsgombóc



Gyerekként nem szerettem ezt az ételt, ugyan úőgy mint a paradicsom levest sem. Vagy lehet már szerettem akkor is csak mivel apám nem szerette, nem is készült odahaza így nem voltam tudatában hogy is állok vele. Menzás voltam, vagyis egy ideig napközis, de őszintén szólva nem tudok egy alkalmat sem felidézni, hogy ilyet ettem volna. Nevelő anyám készített egyszer amikor apu nem volt otthon, de nem sikerült neki túl jól, a szósza nagyon erős lett. Szerintem túl sok rántást tett bele...
Ezt az ételt is lehet másképpen készíteni és tálalni, fogyasztani is. Például Bogi barátnőm is másképpen készíti és tálalja. Nála inkább a szósz az ami dominál, főzeléknek is titulálja. Nálunk a gombóc és a krumpli dominál a paradicsomos szósz öntetként van jelen. Tehát igaz a közhellyé vált mondás: ahány ház annyi szokás.

Én így készítem:

Fél kg darálthúst keverő tálba teszek. Ráütök 1 db tojást, bele reszelek 1 kisebb fej vöröshagymát és 2-3 gerezd fokhagymát hozzá zúzok. 2 dl rizst öntök hozzá, sóval, borssal, 1 ek cukorral(!! Mivel édesen szeretjük ezért a gombócba is teszek cukrot így nincs akkor a kontraszt a gombóc és a szósz között), majorannával, petrezselyemmel, és oregánóval fűszerezem.

2 kicsi vagy egy nagy sűrített paradicsom konzervet fazékba borítok és felöntöm( higítom) 1,5 l vízzel. Cukrot étel ízesítőt és oregánót teszek bele. Fel forralom, és a hús masszából (pingpong labdánál nagyobb, de tenisz labdánál kisebb) gombócokat formálok és a paradicsomos lében főzöm meg őket. 20 perc elteltével kiveszek egy gombócot és ketté vágom, meg nézem, meg főtt e a rizs benne.
Amennyiben megfőtt kiszedem őket egy jénaiba és olajból és lisztből egy vékony rántást csinálok. az olaj nálam kb fél dl a liszt pedig 2-3 evőkanálnyi. Nem kell nagyon lepirítani csak éppen kicsit. A paradicsomos léhez öntöm és kevergetve(kézi habverővel) fel forralom, kb 1 percig beforralom, ezután a gombócokra öntöm.
Enyhén sós vízbe tisztított és kockára vágott krumplit főzök és ezzel tálalom.

Igazán finom, és kezdő konyha tündérek is nagy sikerrel készíthetik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése