2011. május 4., szerda

Tejszínes-zöldséges pulykaragu




Kiskunfélegyházi látogatásunk alkalmával a Desperádóban ettünk és akkor a posztban írtam róla, hogy reprodukálni fogom azt a menüt amit apácska evett, Ezt vagyis ilyet csirkemellből de én most pulyka medalionból, azaz a pulykának a lapockájából készítettem. Majdnem tökéletesen sikerült azt az ízt vissza hoznom. Legalábbis az én emlékeim szerint. Életem párja már nem emlékszik rá, de ez ízlett neki.
Kiskorú nem evett belőle, de neki készült leves...

60 dkg pulyka medaliont hideg vízben megmostam és kockára vágtam. Ez alatt 1 fej vörös hagymát üvegesre pirítottam, és 3 gerezd fokhagymát meg tisztítottam és csak úgy rá dobtam a hagymára, nem szükséges zúzni vagy aprítani, mert ebben az esetben akkor könnyen megég.

Ezután mirelit mexikói zöldség keveréket tettem rá kb 40 dkg ot, le hűtötte az olajat, vissza kellett forrósítani,

ezután tettem rá a húst, és fehéredésig hevítettem,

fűszereztem sóval, borssal, petrezselyemmel,majorannával, majd felöntöttem kb fél l vízzel. Puhára pároltam a húst és a zöldségeket együtt, a levének jó részét el is főtte.
Fel öntöttem 2 dl főző tejszínnel, át forraltam, be is sűrűsödött.

Hozzá öntöttem még 2 dl tejszínt és ezzel is át forrósítottam.
Főtt csavart cső tésztával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése