2011. május 9., hétfő

Lalakifli



Egy időben nagy szám volt ez is az NLC fórumon a hajtovánnyal kézen fogva. Már nagyon régen sütöttem mind a kettőt ezért itt volt éppen az ideje valamelyikkel elő rukkolni a család számára.
Meg látogattak minket a srácok kereszt szülei és ilyenkor valami olyan dolgot szoktam készíteni ami nyalánkság is de vacsorának is beillik.
A recept amit használok Limara oldaláról lett leírva, azóta zsebelem vele be az elismerést. Nem volt ez most sem különben, nagyon ízlett mindenkinek, még kiskorú is becsócsált belőle három darabot.
Az elkészítése első olvasatra kissé bonyolultnak tűnhet, de nem az. Van vele egy kis macera az igaz, de abszolút megéri mert nagyon-nagyon finom! Igyekszem a lehető legérthetőbben írni és néhány fotóval segíteni.

Szóval: 70 dkg lisztet a robot táljába tettem közepében kis mélyedést csináltam amibe 2 evőkanál kristálycukrot szórtam. Erre rámorzsoltam 5dkg élesztőt, és nyakon öntöttem 1 dl langyos tejjel. Magára hagytam, az élesztő gombák had dolgozzanak. Amikor felfutott(barna hab képződött) bele ütöttem 2 egész tojást, 1 csipet sót és 1 kis doboz kefirt valamint 1 dl étolajat tettem még hozzá. Ezt az egészet a robival jó alaposan kidagasztattam. Mikor elkészült vele lisztezett deszkán kicsit át gyúrtam és vissza tettem a tálba keleszteni. Kétszeresére kelesztettem.
Jó hát eddig semmi ördöngösség nem volt, hiszen csak egy sima kelt tésztát csináltam.
Viszont ezután 8 részre vesszük a tésztát és mindegyiket kinyújtjuk.
Én most 2 ízt csináltam úgy, hogy 2 kinyújtott tésztát mogyorókrémmel kettőt pedig 10 dkg margarinban 1 evőkanálnyi(!) sóval elkeverve megkentem ezt még 5-5 dkg reszelt sajttal is meg szórtam(ezután került rá a másik tészta).

Eztán a másik már kinyújtott lapokat rájuk helyeztem és kicsit gyengéden át nyújtottam őket. 16 részre felvágtam...

kifliket sodortam belőle. Sütőpapíros lemezre raktam és 1 dl tejjel elkevert tojással lekentem. A formázás fáradalmait 20 perc alatt kipihenték...

20 perc alatt készre sütöttem...

3 megjegyzés:

  1. Csodálatosak ezek a kiflicskék. Legszívesebben már most enném. Köszönöm ezt a részletes leírást, mert szeretném elkészíteni. Nem rossz a Te asztalodnál vendégnek lenni:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy találsz nálam kedvedre valót. Nagyon finomak nem fogod megbánni ha elkészülnek!

      Törlés
  2. Tündi! Remélem én is, mert most mentettem éppen.Annyira jól néznek ki!:)

    VálaszTörlés