2011. június 5., vasárnap

Sertéssült "partnersalátával" joghurtos öntettel


Úgy volt, hogy ma halat készítek, de a boltba kaptam gyönyörű sertés combot így megváltoztattam a menüt. A saláta az a másik esetben is lett volna. Miért partner saláta? Azért mert mint azt már egy korábbi posztban említettem, pár évet lehúztam a Burgerben és ott van étlapon egy saláta amit szerettem. Húsmentes, egyszerű kis sali, de finom. Na az én salátám ezekből az összetevőkből de nem pont ugyanabban a formában készült, ezért (is) az idézőjel.

Fél jégsalátát megmostam és mint a hagymát ha vágjuk hosszában bevagdostam és keresztben elvágtam. Így kockákat kaptam...

Jénai tálba tettem, rászórtam egy doboz konzerv kukoricát, egy fej lilahagymát felkockáztam, egy tv paprikát,fél kígyóuborkát, és egy paradicsomot is kockára vágtam és a salátához adtam.

Egy szál sárgarépát megtisztítottam és nagy lyukú reszelőn lereszelte. Jó alaposan összekevertem és felhasználásig, lefedve hűtőben tároltam.


Az öntetet pedig egy nagy pohár natúr joghurtból 3 gerezd zúzott fokhagymából egy csipetnyi sóból, petrezselyemzöldből, majorannából és egy leheletnyi oregánoból kevertem ki.

Rátérve a husira hát az valami fenséges lett.
1 kg gyönyörű comb dióját vékony szeletekre vágtam és besóztam. Mit besóztam? A kiskorú sózta én meg bele dörzsöltem a szeletekbe :D 5 gerezd fokhagymát összetörtem és bedörzsöltem azt is a hús szeletekbe, megszórtuk őrölt fekete borssal, petrezselyem zölddel, és majorannával. 1,5 dl vizet felforraltam és feloldottam benne 3 kávéskanálnyi (bio) ételízesítőt, és a húsra öntöttem amit már szorosan egy tepsibe fektettem.

Olajjal meglocsoltam és fóliával lefedtem. 2 óra hosszat hagytam hűtőbe így állni de ez el is hanyagolható. Közepesen meleg sütőben 40-45 percig sütöttem majd megnéztem, hogy puha e már a hús. Majd a fóliát levéve visszatolom, hogy megpiruljon.

Tálaláskór a salátát a tányérra halmoztam erre fektettem a husit és jól melocsoltam öntettel.
Nagyon finom volt így a salátával.Legyen elég bizonyíték, hogy az 1kg húsból 5 szelet maradt :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése