2011. augusztus 8., hétfő

Grillezett lazac filé



Hmmm de finomat ettem ma.Első látogatásom alkalmával itt Németországban ettem először lazacot. Ezelött nem is tudom miért olyan ellenérzésem volt vele kapcsolatban. Aztán a San Danelle-be megkóstoltam és azóta várom az alkalmat , hogy mikor rekonstruálhato azt az ízt amit ott kaptam. Na jó annyira nem kell erölködnöm, hiszen a szakács kérésemre elárulta a titkát. Ezt most megosztom én is veletek.

Személyenként 2 újnyi vastag lazacfilét kell számolni (jól lakik vele az ember mert kimondottan kaltatós). Páchoz 2 evőkanálnyi zsemlemorzsát összekevertem 1,5 ld olíva olajjal és 2 gerezd fokhagymát nagyon apróra vágtam(zúztam volna de nem találom a fokhagyma présem :( ) petrezselyem zöldet és bazsalikomot raktam még bele valamint egy jó csipet sót.

Serpenyőt (mert a grillserpenyőm is még dobozban pincében nem elérhető helyen) felforrósítottam és a bepácolt halszeleteket hirtelen átsütöttem. Nem kell neki sok, hiszen olyan vajpuha húsról van szó, hogy 1-2 perc alatt teljesen átsül.
Nem szabad forgatni, mert összetörik, hanem figyelni kell a színét. A vágott felét nézed akkor látod ahogy a világos sáv növekszik a hal húsa közepe felé. Ha a fele rész elérte egy határozott mozdulattal lapáttal a másik oldalára kell fordítani itt is 1-2 perc és mehet is a tányérra.

Koma asszonyom készített hagymás tepsis krumplit mellé és egy kis salátát, paradicsomból uborkából és ujhagymából.

nagyon finom volt és úúúgy jóllaktam :D Amint lesz rá ismét alkalmam szinte biztos elkészítem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése