2011. augusztus 5., péntek

Rántott pöffeteg gomba



Komám, Józsi a minap haza látogatott Magyarországra és egy rövid vizitet tartot anyósomnál is. Onnan hozott nem kis adag kenyér gombát. Elsőszülöttem nagyon szereti rántva, kiskorú még nem evett, komámék pedig már nagyon régen nem érezték ezt az ízt a szájukban. Úgyhogy neki lendültem és paníroztam és paníroztam és paníroztam... Még jó hogy van a fritu így a sütés nem jelentette különösebben nagy gondot.
Nagy keletje volt ám mindenkinek nagyon ízlett. Ildi vitt egy tálcával a munka helyükre is (Pizzeria da Massimo) ahol olaszok és németek dolgoznak. Először kétkedve fogadták a dolgot mert nem ismerték ezt a fajta gombát de miután megkóstolták már ment a harc kié legyen :D.

A gombának a külső héját lehúztam, fél cm vastagra felszeleteltem, enyhén besóztam.

Lisztbe, felvert tojásba, és zsemlemorzsába forgattam. Forró olajban sütöttem, még melegen, frissen párolt barnarizzsel tartármártással tálaltam.

Hmmm de finom volt. Maradt még gomba és mielőbb ismétlés lesz... :D

3 megjegyzés:

  1. Én is szeretem , gyereként sokat ettük, de manapság hol lehet kapni?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen! Ezt az adagot Baranyában az erdőben szedték nekem,kereskedelemben nem tudom hol lehet hozzá jutni, talán a piacon kofánál.

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy felétek kenyérgombának hívják az óriás pöfeteget, alakja és szelhetősége okán ez hihető, de az igazi kenyérgomba világos barna színű tejelőgomba, enyhe sprotni illattal.

    VálaszTörlés