2011. október 30., vasárnap

Sütőtök halloween torta


Minap egy nagyon kedves ismerősöm egy hokkaidó tökkel állított be hozzám.Elfogadtam persze, hogy elfogadtam, de nem igazán tudtam mit is fogok belőle készíteni. Valahogy nem volt tervben, hogy én ilyesmivel fogok foglalkozni.
Itt németben nagyobb hangsúlyt kap a halloween mint odahaza. Mi is megtartjuk, ha már itt élünk. Bár a szokásokból csak annyit tudok, hogy a töklámpás, mondjuk azt nem csináltam,meg ijesztő ruciba bújni és a gyerekek mennek kopogtatni cukrot, édességet kérni. Na meg tökös ételt fogyasztanak. Ebből mi a kopogtatást meg szándékozzuk csinálni, a tökös étel pedig ez a torta lesz.
Már ma elkészítettem, mert holnap nem én fogom uralni a konyhámat.
Jönnek komaasszonyomék és ő fog főzni. :D Így a desszert ma már elkészült.

Így: 3 tojást szétválasztottam és a sárgáját 25 dkg cukorral és 1,5 dl olajjal kikevertem, 1 kávéskanálnyi fahéjat, és 1 vaníliás cukrot adtam hozzá. A tököt ketté vágtam egyik feléből kikapartam a magokat megpucoltam és kis lyukú reszelőn vagyis a robival- lereszeltettem :D(másik felét is megtisztítottam dobozba, hűtőbe tettem ebből leves fog a napokban készülni) 30 dkg kell hozzá. Ezt hozzá kevertem a tojássárgás cucchoz, majd 10 dkg durvára darabolt mandulát is bele forgattam. 1 sütőport elkevertem 30 dkg liszttel a masszához szitáltam. Ezután a fehérjéket habbá vertem és lazán össze forgattam a tészta másik felével.
Sütőpapírral bélelt 24cm-es tortaformába öntöttem és 160 fokra előmelegített sütőben 50 percig sütöttem. Ha neked jobban süt a sütőd ajánlom inkább tűpróbát figyeld. Én még csak most kísérletezem a sütőmmel.
Nagyobbik kereszt lányommal sablont készítettünk és halloween tököt mintáztunk a sütiből.
Jah persze a gyerekek még csak nem is sejtik, hogy tök van benne, és nem is mondom meg nekik egészen addig amíg meg nem kóstolták.
Izgulok is miatta, de hát a répa tortából kiindulva nem hiszem, hogy ebben is feltűnő lenne a tök.
Na majd meglátjuk, mindenesetre majd jövök az eredménnyel. Szelet fotó is majd később készül.

És akkor ma megvágtuk, jó lett "szaftos" és nem száraz, a tök íze nem domináns nem lehet rajta érezni, a színe viszont nagyon szép lett és a mandula roppanóssága is kellemes élmény volt :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése