2011. október 25., kedd

Tojásos nokedli


Tegnap meg kérdeztem életem párjától mi legyen másnap az ebéd. Azt a választ kaptam,"nekem mindegy csak valami tészta legyen"
Jól feladta vele nekem a leckét. Milyen tészta legyen ami éppen nem húsos, mert az elmúlt napokban dömping volt a húsos ételekből, és tészta és itt Németbe kivitelezhető.
Grízes? Nem olyan itt a gríz mint odahaza inkább hasonlít liszthez mint darához.
Túrós? A túró itt inkább mint a tejföl. Bár egy nagyon kedves ismerősöm a TücsökBogár konyhája blog írója azt tanácsolta használjak rikottát azzal minden túrós étel kivitelezhető. Meg fogadom a tanácsát és próbálkozni fogok vele.
Na szóval utána jött a listán a mákos és diós tészta, de ezek is olyan hozzávalók amit nehezen lehet beszerezni a dió pedig olyan árban van, hogy akár húst is vehetnék belőle, mákot meg elvétve látok nagyobb hiperekben.
És akkor jött az ötlet szintén Tücsitől amit már magam is fontolgattam a tojásos nokedli.
Bele is vágtam a megvalósításába azon nyomban.
Úgy jártam vele mint az egyszeri lány amikor a király elé kelett mennie. Tészta is volt meg nem is, Finom is lett meg csúnya is...
Na de hát a nokedli az nem éppen egy díjnyertes kategória, nem az ízét tekintve hanem a megjelenését. Ráadásul jó sok tojást tettem rá így elég bizarr lett a külseje, de állíthatom, hogy az íze az nem.
Bár kiskorú amikor meglátta kijelentette "ect én nem ecem meg, nem cejetem" Ha nem hát nem... Evett borsólevest egy tányérral sok répával, borsóval így nem maradt éhen ő sem.
Apjuk pedig elégedett volt az eredménnyel főként mert tejfölös ubisalit is szervíroztam neki mellé jó sok fokhagymával :D

Fél kg lisztet a robi táljába szórtam és rá ütöttem 2 tojást, 2 kávéskanál sót szórtam rá és tejet öntöttem bele. Igen én tejjel csinálom a nokedlit. Kb 2-3dl tejet használtam amit fokozatosan adtam a tésztához amíg robi dolgozott.
Hogy milyennek kell lenni a tészta állagának? Húúúú ez jó kérdés... Sűrű de nem kemény, kissé ragadós, tésztát kell kapni ami mégis kissé folyik. Na ha ezt valaki meg tudná fogalmazni örülnék ha hozzászólásban megtenné, tőlem ennyi futja állag ismertetés gyanánt.
Közben feltettem egy nagy lábasban vizet forrni sóval. Amikor kellőképpen lobogott már a víz nokedliszaggató segítségével beleszaggattam a tésztát a főzővízbe.
Tudok ám vágódeszkáról késsel is szaggatni de annak galuska a neve. Tulajdonképpen ugyan az a nokedli is mint a galuska csak a nokedli apró a galuska meg nagyobb. (szerintem)
Na szóval bele szaggattam a tésztát és újra forrástól olyan 5 percig főztem. Majd leszűrtem. Egy edényben olajat hevítettem és erre dobtam a nokedlit átforrósítottam és 6 db felvert enyhén sózott tojást zuttyantottam rá amit rásütöttem. Folyton kevergetni kell mert különben nagyon hamar odakap.
Tulajdonképpen ennyi lenne a tojásos nokedli.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is mindenki szereti, kivéve kiskorút, ő nagyon nincs oda érte de ez még változhat :D

    VálaszTörlés