2011. november 16., szerda

Francia saláta


Szertem ezt a salit, bár tudom annak elenére, hogy ,zöldségekbőlvan korántsem tökéletesen egészséges.
Bár a szalma krumplimál talán pár lépéssel közelebb van hozzá.

Van aki ezt az ételt fagyasztott zödekből készíti amolyan kész saláta alpból. Én a zöldborsó kivételével friss alapanyagot használok hozzá.

Sós vízben egyenként kifőztem 2 szál tisztított és darabolt sárgarépát 4-5 szem krumplit is darabolva tisztítva valamint 2 maréknyi zöldborsót.
5 db toját keményre főztem, és kezdődhetett a saláta összeállítása.

Mindent lecsöpögtettem, majd együtt ömlesztve tálba tettem. 2 db almát tisztítottam és amúgy nyersen bele kockáztam. A tojásokat ketté vágtam a sárgáját kivettem. A fehérjét a salátához daraboltam a sárgát félre tettem.
Össze törtem villával és egy kis pohár tejföllel 2 ek majonézzel és egy teás kanálnyi mustárral alaposan kikevertem. 1 kis fej vöröshagymát apró kockára vágtam és ezt is hozzá kevertem. Kis borsot , és sót szortam még bele.

A főtt zöldségekre öntöttem és alaposan át kevertem. Kész is a saláta.

Álltalában előző nap szoktam elkészíteni , hogy legyen ideje össze érni.
Bármilyen süt, vagy rántott, párolt, grillezett,húshoz vagdaltakhoz kitűnő köret. Én még magában is szeretem és az alma a kedvencem benne ahogy ropog a fogam alatt :D

Van amikor savanyú uborkát is darabolok bele, merthogy az elvileg kell bele, de rájöttünk nem szeretjük igazán benne így mostanában kihagytam, mint ahogyan ebből is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése