2011. november 29., kedd

Hamburger zsemle(buci)


Családom minden tagja nagyon szereti a hamburgert, sajtburgert.
Legutóbb házi whopperként aposztrofáltam, mert tulajdon képen az összeállítás és a hozzávalók a Whopper sajt és a chiken whopper házasítása, de bolti zsemlében egyesültek.
De! Ma saját kezűleg készítettem a zsemléket is hozzá, ami hamburger zsemle névre hallgat, így csak nem mondhatom, hogy ez bizony egy házi whopper ami hambi zsemlében készült.
A lényeg a lényeg, első próbálkozásra nem lett rossz, sőt...
Gyermekeim örültek neki és a koma asszonyomékat is vendégül láttam vele. Lívi meg jegyezte: Nene nem is tudtam, hogy te zsemlét is tudsz.
Válaszom rá? Én sem :-D

Szóval a zsemlét így készítettem:
80 dkg lisztet robi táljába szórtam, a lisztbe kialakítottam egy kis fészket ebbe bele kanalaztam 2 és fél ek cukrot. Fél friss élesztőt bele morzsoltam, és erre rá öntöttem fél dl langyos tejet. Hagytam, hogy az élesztő fel fusson. Ezután bele ütöttem egy tojást, egy 1,5 kávéskanál sót szórtam rá bele kanalaztam 130 ml tejfölt(joghurtot kellett volna de nem volt itthon és időm sem volt rá, hogy boltba szaladjak érte) , 53 g olajat öntöttem hozzá,és bekapcsoltam a robit. Majd lassan adagoltam hozzá a langyos tejet, még 2 dl kellett hozzá. Összesen 2 és felet vett fel a tészta a kelesztéssel együtt.
Kelesztő tálban egy órán keresztül kelesztettem. Férjem szerint a buci lényege az hogy sokáig kell keleszteni. Miután meg kelt 10 dkg os darabokra osztottam 12 darab lett belőle. Ezután meg formáztam a zsemléket.
Jól át gyúrtam azt a darab tésztát ami a kezemben volt és a markomba fogtam. A tenyeremet lefelé fordítottam a tészta az asztalon, és körkörös mozdulatokat teszek a kezemmel úgy hogy az újbegyem érinti csak az asztal lapját a tészta szabadon gurulhat a tenyerem alatt. Így szép kerek egyenletes felszínű zsemléket kapunk (férjemtől láttam ezt a technikát még évekkel ezelőtt, most alkalmazni is tudtam. Milyen jó a pék a háznál :D)

Ez után újból egy órát kelesztettem a a sütőpapíros sütő lemezekre ültetve.
Lekentem őket 1 tojással amit alaposan fel vertem és egy evőkanálnyi tejet is tettem bele.
Szezám maggal meg szórtam, és ismét keltek 20-25 percet.

Ezalatt felmelegítettem a sütőt 180 fokra.
Betoltam a zsömiket a sütőbe 20 perc alatt szép pirosra mosolygósra sültek.

Kis kuktám ismét szívesen működött közre :D

Elkészítettem a hús pogácsákat: fél kg pulykamellet késes aprítóban, lepépesítettem, raktam hozzá 4 gerezd fokhagymát, fél fej vörös hagymát sót, borsot, petrezselymet, egy csipet őrölt rozmaringot, 1 tojást, kevéske bazsalikomot, és át aprítottam ezekkel is a késesben.
Fel forrósítottam a grill serpenyőt és 2-3 ek olíva olajat öntöttem bele. A hús masszából egy evőkanállal tettem a serpenyőbe és a kanál hátuljával el lapítottam. Mind két oldalát meg sütöttem.
Majd össze állítottam szendvicset igy

Aztán pedig figyeltem a csillogó tekinteteket és az ámulatot amikor meg mondtam a gyerekeknek, hogy én csináltam a zsemlét :-D
A recept Limara oldaláról származik némi anyag hányad növeléssel ;)

7 megjegyzés:

  1. Milyen szépek lettek!!! Én is sütöttem már hasonló zsemlét, de tervezem megint, de most a húspogácsával együtt, hogy végre hamburgert is ehessünk itthon! A kis kuktád nagyon édes ahogy a pulton ücsörög! :))

    VálaszTörlés
  2. Így könnyű, akinek pék segítsége van:) Csak viccelek, szuper lett, én is Limara receptje alapján sütöm. A kifiad angyon aranyos, még lelkesen segít:)

    VálaszTörlés
  3. Látom a kiskukta figyel a részletekre. Azért lett ilyen tökéletes a buci!! :o)))

    VálaszTörlés
  4. A kiskukta édes, és a zsemlék szuperek! Biztos azért sikerültek ennyire szépre mert jó segítséged volt. ;D

    VálaszTörlés
  5. Barbi! Köszönöm szépen, én mióta Kriszti meg mutattam azt, hogy Ő hogy csinálja a hambi husit nem is csináltam másként. Dávidnak figyelnie kellett nehogy el rontsak valamit ;)

    Trollanyu! Az a baj, hogy az a tény, hogy pék van a családban nem meg könnyíti a dolgomat, hanem meg nehezíti. Ugyanis elég kritikus, hiszen szakember... Jah és nehezített pályán játszom ugyanis komám és koma asszonyom is szintén pékek akiket rendszeresen vendégül látok abból amit sütök.
    Dávid pedig egy fantasztikus kis kölyök:-D

    Kriszti! Köszi a dicséretet. Nem elég, hogy három pék figyeli árgus szemekkel mint csinálok még a kis revizor is figyel ám. Nem hibázhatok ;-)

    Petra! Köszönöm! Büszke is vagyok a kuktámra és a bucijaimra is. Mint azt már előbb említettem árgus szemekkel figyel mindenre :-)

    VálaszTörlés
  6. Hát én nem tudom, nekem sehogyan se sikerül ez a fajta "gurítgatás". Láttam már én is tévében, ki is próbáltam már párszor, najó minden alkalommal teszek rá kisérletet, de nekem nem gurul, hanem csúszkál a tészta a markom alatt. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla!
      A tészta alatt amikor kerekíted a zsömiket ne kell lisztezni, és akkor szépen formálódni fog nem "csúszkálni"

      Törlés