2011. november 2., szerda

Sütőtök krémleves, rántott karfiol



A mai ebédünk a lustaság és a gazdaságosság jegyében készült.
Lustaság? Lusta voltam elmenni a boltba vásárolni az ebédhez(mondjuk nem lett volna rossz, ha tudom mit is akarok egyáltalán főzni)
Gazdaságosság? Benéztem a hűtőbe és láttam, hogy van pár dolog ami sürgős felhasználásra van ítélve. Ilyen volt a fél hokkaidó tök és egy fej karfiol.

Lívia (nagyobbik keresztlányom) nagyon meg is örült az ötletnek, mert már neki alapból be is igértem a sütőtök krémlevest.

Így neki láttam a levesnek. A fél tököt kb 1 cm s kockákra vágtam, 1 fej vörös hagymát kb 3 ek olíván megdínszteltem, aztán a forró olajban a tököt is átforgattam. Felöntöttem vízzel, leveskockával, borssal és egy ek cukorral ízesítettem. Amikor puhára főtt botmixerrel leturmixolta és 2 dl tejszínnel beforraltam. Ennyi volt a történet. Ez a hokkaidó tök olyan semmilyen ízű a levesnek sem lett tőle tök íze. íinkább csak mint egy egyszerű zöldsékrém leves. Semmi extra jellegzetes íz. De a gyerekeimnek így ízlett, még a finnyás elsőszülöttem is evett belőle és azt mondta idézem ehető :D Íme egy kép bizonyíték képpen, hogy megették :D

A karfiolt megmostam, rózsáira szedtem és sós vízben kissé előfőztem. Kiszedtem a vízből és hagytam hülni. Amikor meghült lisztbe, tojásba, prézlibe forgattam és bő olajban kisütöttem. Sültkrumplit és tartárt kínáltam mellé.

Egyszerű de nagyszerű étel ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése