2011. november 22., kedd

Szalámis csiga


Illéskrisznél láttam meg ezt a nagyon egyszerű, de felettébb finom ételt. Úgy volt, hogy vasárnap reggel készítem el a családnak reggelire, de nem bírtam magammal, és még szombaton vacsora lett belőle.
Rögtön dupla adagot készítettem, biztos ami biztos.

Mindenkinek nagyon ízlett, még reggelire is maradt belőle, és akkor is finom volt.

Annyira egyszerű elkészíteni, hogy tovább tart kisütni, mint meg csinálni. Biztosan fogom még a családnak tálalni, ízekben is.

A receptet szimpla adagra írom, ezt vettem duplájára.

30 dkg lisztet tégy egy keverő tálba, én ezt is robival végeztetem :-) 1kk sütőport kell bele tenni, 5 dkg vajat ezt el kell morzsolni. 1 kk sót tégy bele és önts rá 180 ml tejet.
Jól dolgozd ki. Lisztezett felületen sodord ki 2-3 mm vastagra. Kend meg egy kis olvasztott vajjal. Tégy rá szalámit és szórd meg reszelt sajttal.
Tekerd fel, és vágd 1cm es csigákra. Fektesd sütő lemezre, én meg kentem tojással is. Süsd 180 fokon arany barnára.

Már teheted is az asztalra, az első adagnak ideje sem volt kihűlni ;-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy ízlett! Guszta!!

    VálaszTörlés
  2. :)) és fini is volt. Amikor már elfogyott a gyerekek még ették volna. :D Keresték, pedig ők pusztították el. Hamarosan ismételni kell :D
    Köszi de a tiedét meg sem közelíti küllemben :);)

    VálaszTörlés