2011. november 24., csütörtök

Tejszínes zöldséges pulykaragu tagliatelle tésztával


Volt már egy hasonló posztom, akkor rekonstruálni szerettem volna egy étteremben fogyasztott ilyen ételt. Meg kell mondjam sikerült az akkor.

Most egy egészen más de hasonló íz világban viszont eltérő ételt sikerült alkotnom:-)
Megint azt kell írnom, hogy mindenkinek nagyon ízlett és máskor is fogom készíteni, de miért is írnék mást, hiszen olyan recepteket igyekszem ide gyűjteni ami valóban finom és szívesen készítem őket.

Na de akkor lássuk , hogy is készült...

Fél kg pulyka mellet hideg vízben meg mostam és csíkokra vágtam. 15 dkg szalonnát fel kockáztam, és ki olvasztottam nagyon kevés olajat alá öntve, hogy nehogy meg égjen. 1 fej vörös hagymát apróra vágva meg dinszteltem rajta, majd hozzá adtam a húsit és azt fehéredésig pirítottam. Zúztam rá 4 gerezd buci fokhagymát. Sót, borsot, bazsalikomot és petrezselymet szórtam rá, és fel öntöttem egy kis vízzel.
Ezalatt 2 szál sárga répát tisztítottam fél karalábét és pár rózsa karfiolt. Ezeket fél puhára főztem sós vízben.
Amikor a hús vissza sült zsírjára ellenőriztem meg főtt e. Még egy kicsi időre volt szüksége neki, nem volt tökéletesen puha, de nekem ez is kelett.
Fel öntöttem 4 dl tejszínnel, és a zöldségeket leszűrtem és hozzá adtam. Be forraltam az egészet, most már minden meg is puhul.
Ezalatt kifőztem a tésztát leszűrtem és a raguval lazán össze kevertem.

Tálaláskor csak annyit hallottam a másik oldalamról ahol nagyobbik kereszt lányom ült , hogy hmmmm... Kisebb lánynak nem tetszett az étel, nem is akart enni mondván ő jól lakott a levessel, de amikor látta, hogy mindenki jó ízűen falatozza és mondjuk, hogy ez nagyon finom, rá szánta magát ő is a meg kóstolásra. Még egyszer szedett :-) Szerintem ez engem igazol :-D Jah igen és kiskorú is megette mindet amit a tányérjára kis szedtem. Szóval ez megint egy olyan amit bátran ajánlok elkészítésre. Bármilyen zöldség féle mehet bele. Legközelebb brokkolival és borsóval is ki próbálom...

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, biztosan finom volt!:)

    VálaszTörlés
  2. Igen Roza nagyon finom, és laktató étel, nem utolsó sorban pedig hamar elkészül :)

    VálaszTörlés