2012. június 2., szombat

Zöldséges bulgur


Sűrűn kérek elnézést azoktól akik pont azért látogatják a blogomat mert könnyen beszerezhető alapanyagokból  egyszerű étkeket főzök és teszek közzé. De higgyétek el nem kevésbé beszerezhetetlen a kuszkusz sem és a bulgur sem ma már mint egy zacskó rizs.
Ez utóbbi pedig elkészítés módjában sem különbözik.

Legalábbis én úgy készítettem el mint azt a rizzsel szoktam. Vagyis magamnak fél csésze bulgurt 1 ek olajon kissé át pirítottam, sóztam és felöntöttem 1 csésze vízzel. Felforraltam, fedőt tettem rá és a villany tűzhelyet lekapcsoltam alatta, de az edényt rajta hagytam. Néha kicsit óvatosan át kevertem, de tulajdonképpen ennyi volt az össz meló vele.

Zöldségnek fagyasztott vegyeset használtam, borsó, kukorica, pritamin, gomba, gyöngyhagyma, sárgarépa és még ki tudja mi minden van benne. Nagyon szeretem...

Serpenyőbe egy pici vajat felolvasztottam és ezt a zöldséget megpirítottam rajta. Fél dl vizet öntöttem még rá, hogy puhuljon is , de nem főztem szét csak fogkeményre. Friss petrezselymet vágtam rá sóztam és kis borsot is szórtam rá.

Amikor a zöldség elkészült, a bulgúrt rá öntöttem és össze forgattam, kicsit át melegítettem együtt őket, és már lehetett is tálalni.

Az utóbbi napok hús dömpingje után kimondottan jól esett egy kis húsmentes fogás. Még életem párja is megkóstolta igaz ő csak köretként fogyasztotta rántott hekkfilé mellé, de amit a tányérjára tettem mind elfogyasztotta :D

1-2 napig tipródtam a hogyanon és a mikénten, de Gizi Bulgurja pirított zöldségekkel olyan gusztára sikerült, hogy nem várhattam tovább el készítettem a saját verziómat...

11 megjegyzés:

  1. No, és hol vettél bulgurt? Nagyon guszta, könnyed étel! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krisztim! Köszönöm!
      Minden nagyobb bevásárlóba lehet kapni a rizsek környékén kell keresni, de a DM-be tuti van. Ott a bio cuccok környékén van.

      Törlés
    2. Köszönöm, megnézem majd! :o)

      Törlés
    3. Szívesen! Remélem hamar kipróbálod Te is! ;)

      Törlés
  2. Nagyon fincsi, én is gyakran főzök bulgurt meg kuszkuszt is:) Nagyon szereti a család is, és egy picit más, mint a megszokott köretek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is bejött, és a család sem akart más szakácsnő után nézni, étterembe sem ódalogtak el így fogok még vele próbálkozni. Unom már a krumpli rizs variációkat köret gyanánt...

      Törlés
  3. Nagyon guszta a Te változatod is, most szívesen megkóstolnám. Legközelebb én is lepirítom, és úgy főzöm meg mint a rizst, jó ötlet. Apa nálunk meg sem kóstolja még hússal sem, nem is tudja mit hagy ki.:))

    Nagyon boldog névnapot kívánok, igaz kicsit megkésve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, mind a dicséretet, mind a köszöntést is egyaránt.
      Nekem természetes volt, hogy ha rizsként készítem el akkor lepirítom...
      Apa tányérjára meg csak úgy oda tettem a rántott hal és a krumplipüré társaságaként. Úgy voltam vele, ha eszi eszi, ha nem nem, és eltűnt a többi étekkel együtt a tányérról ;) Lehet ha az ő tányérjára is oda kerül akkor megkóstolja, ha már ott van :D

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki. Szívesen megkóstolnám,de a kuszkusz pl nekem nem ízlett. Mennyire más íz világú a bulgur?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm... Hasonlít az íze a rizsre, de egy kis mellék íze azért van... nem tudom igazából mihez hasonlítani :D Mert hát a bulgur az bulgur ;)

      Törlés