2012. május 30., szerda

Csokis dió kocka


Vasárnap amikor "lazább" a diétám készítette ezt a sütikét és két picike kockát én is a magamévá tettem belőle. Nagyon finom volt és az egész heti megvonás után nagyon jól esett.
Liszt egyáltalán nincs benne, cukor igen, de ha azt kiváltjuk xilitre akkor igazán diétás sütike lehet belőle.
A receptet kb 2 éve a NOSALTY-ról vettem.

8 db tojást ketté választottam. A sárgáját fehéredésig kikevertem 15 dkg cukorral. 18 dkg diót ledaráltam és ehhez kevertem 1 zacsi sütőport és 2 kk kakaóport és 1 ek zs. morzsát. Majd a cukros sárgájához kevertem, ezalatt a fehérjét kemény habbá vertem és apránként a diós masszához forgattam.
Közepes méretű tepsit (kb 25x35) sütőpapírral béleltem, és a masszát ebbe simítottam.
180 fokra előmelegített sütőbe toltam 40 percre.
Tűpróbával ellenőriztem. Még melegen lehúztam róla a papírt és rácson hűtöttem.
Amíg hűlt elkészítettem a csoki mázat.

15 dkg vajat felolvasztottam, bele tettem 15 dkg cukrot és 1 ek tejet, 3 ek kakaóport. Ezt felforraltam(felfőztem) és még forrón a tésztára öntöttem.
Felezett dióval díszítettem... Kb egy óra alatt a csoki megszilárdult és lehetett szeletelni...


4 megjegyzés:

  1. Szép edénykészleted van és a süti is méltó jutalma volt elkezdett elhatározásodra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska, valóban nagyon szép, ajándékba kaptam tavaly. Érdekessége, hogy használt dolgokat árusító heyen vették nekem és 3€ fizettek érte. El mondták ezt a momentumot, hogy elfogadjam ;)

      Törlés
  2. De szép a fotód a készlettel, nagyon tetszik! De a sütid is... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella! :D Bár így utólag már nem tetszik a szalvéta tartó, hogy ott van, nekem valahogy nem illik a képbe, de akkor jó ötletnek tűnt :D

      Törlés